Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rotte rundt huset

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 20:28   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rotte rundt huset

Det er ingen overdrivelse å si at jeg har fobi mot smågnagere. Og i dag skjedde det: Pappa var på besøk, tittet ut vinduet og utbrøt at en diger rotte snuste rundt kompostbingen vår. Å si at den var diger, var heller ingen overdrivelse. Den var SCHVÆR! Litt rådville sto vi her og funderte på hva vi skulle gjøre. Imens klatret rotta opp rotepinnen som sto ved kompostbingen, og kom seg på toppen av bingen (som den for øvrig ikke skal ha mulighet til å komme seg inn i). Den forsvant da faren min kastet en vedskive etter den. Han foreslo for øvrig varmvann, men så bestialsk er sjøl ikke jeg.
Varmkompostering er en genial måte å håndtere restavfall på, men det siver ut varm kompostlukt. Kompostguruen i kommunen hevdet at det ikke ville lukte mer enn vanlig restavfallsdunk, men denne rotta gikk konsekvent rundt kompostbingen.
Har noen av dere erfaring med dette? Noen som vet om rotter er vanedyr som vender tilbake? Vi har tenkt å være blånøye på at det ikke faller noe som helst utenfor, sånn at de ikke belønnes ved å komme. Andre tips for å forhindre dette? Katten vår er vanligvis ikke ute på vinterstid, men jeg har store planer om å kreve at hun jobber for kost og losji heretter. Pappa forelso rottefelle, men det er jeg lite lysten på. Da heller jeg heller mot en boks med rottegift (som barn og katter ikke når i, naturligvis).

Tips mottas med umåtelig stor takk!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.