Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Couscous-tips

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 19:57   #1
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Couscous-tips

Vi har litt lite ris, så jeg tenkte å lage couscous ved siden av. Hva er den beste måten å lage dette på? Haster litt...

Gammel 04-03-09, 20:00   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Couscous-tips

Enklest: kok opp vann og hell i en passende bolle, bland i buljong (hvis du har en som en PK nok til å snakke om her), hell i couscous, legg på et lokk, la det stå 5 min, rør og ha på litt smør. Ferdig.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:01   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Skal du bruke det som tilbehør? Da koker jeg etter anvisning på pakken og hiver litt buljongpulver i vannet. :enkel:

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:02   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror jeg har en pk-buljong.

Gammel 04-03-09, 20:04   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Benzo sa det jo vel så greit.

Jeg pleier lage dobbel porsjon, sånn at jeg kan ha kald couscoussalat i matpakka mi neste dag.

Gammel 04-03-09, 20:06   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også blander du i det du har av grønnsaker og ost for eksempel. Min favoritt er avocado, parmesan, pinjekjerner, tomat og ruccola.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:08   #7
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

@Glitter: nam.

Eple, rosin, løk og oliven er også god.

Gammel 04-03-09, 20:11   #8
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ho, jeg lagde tidenes couscous i går. Kokte opp vann, vitam (buljong), løk, litt hvitløk ,et par ss med tomatpure (smaker ikke direkte tomat av resultatet altså, bare deilig),og en boks med kokkosmelk. Jeg hadde oppi noen grønnsaker og kylling også, siden jeg lagde det som en rett, men det kan du jo bare droppe.
Så helte jeg i masse couscous, ( Ca like mye som jeg hadde veske) og satte til svelling før jeg hadde oppi noen never rosiner.

KNALLGODT!!!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:11   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Da blir det med parmesan og oliven. Gleder meg stadig mer til mat nå.

:15-minutter-igjen:

Gammel 04-03-09, 20:13   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager en enkel couscous-rett for å få i glitterbanret kjøtt: Vi steker opp karbonadedeig med 1ss tomatpure, krydrer med salt og pepper, blander med couscous, tar oppi nøtter, rosiner og de grønnsakene han liker, og det går ned på høykant.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.