Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Facebook er virkelig avslørende

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 22:31   #1
Kneazle
Passiv

Standard

Facebook er virkelig avslørende

Jeg er ny på FB, og oppdager stadig sjokkerende ting. Forbausende mange av mine "venner" støtter sånne grupper som er milelangt fra mine kampsaker. Som "Stopp islamiseringen av Norge", "Nei til hijab i politiet", protestaksjoner mot høye bensinpriser, "Send kriminelle innvandrere hjem" osv, osv...

Tenker dere over hva slags signaler dere sender på FB? Er de gruppene du joiner virkelig kampsaker, eller bare hiver du deg på alt som er moro?

Sist redigert av Kneazle : 23-02-09 kl 16:16. Årsak: trykkleif
  Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:34   #2
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Facebook er virkelig avslørende

Jeg er kun med på det som er mine kampsaker. Altså er jeg med i en gruppe. Det er barneskolen min. Mye av grunnen er at jeg gidder ikke bruke av tid jeg ikke har på Facebook. Rett og slett.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:36   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke med på "høyere bensinpriser" akkurat nei Skulle gjort seg. Jeg står for de gruppene jeg er med i.

Gammel 19-02-09, 22:37   #4
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Jeg står også for de gruppene jeg er med i, og regner med at de som er mot islam og for Frp også står for det.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:39   #5
Lita
Passiv

Standard

Jeg velger grupper etter meninger, og står for alle gruppevalg!

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:39   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ignorerer stort sett uten unntak invitasjoner til å bli medlem i diverse grupperinger. Og jepp, jeg har fått litt hakeslipp av diverse venner og familiemedlemmer jeg med. Ekkelt mange av dem sier f.eks. "Siv Jensen som Statsminister i Norge".

Gammel 19-02-09, 22:40   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg velger å være med på gøyale grupper.

Når det gjelder viktige kampsakgrupper ville jeg ha tenkt meg om før jeg meldte meg inn ja. Man sender helt klart signaler. og jeg kjenner flere som er med i grupper jeg har sjekket opp, og jeg kan se at de ikke vet helt hva de har meldt seg inn i.
Trist at folk ikke er mer våkne.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:40   #8
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er ikke med på "høyere bensinpriser" akkurat nei Skulle gjort seg. Jeg står for de gruppene jeg er med i.

Jeg synes det er stor forskjell på å ergre seg over høye bensinpriser, og å faktisk flagge det som en kampsak. Jeg er forøvrig med i gruppa "Oss som har større drømmer enn billig bensin." Følte for å markere litt motstand.

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:41   #9
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har oppdaget det samme som deg. Dvs, jeg har ikke fått noen veldig store sjokk, men jeg har opplevd at folk jeg trodde var moderat teite viser seg å være skikkelig teite istedet.
F.eks ei som er medlem i gruppen "Nei til mer islamering av Norge", hvor folk legger ut bilder av pakistanere og kommenterer at de skulle likt å knuse den stygge pakkis-nesa hans.
Jeg kjenner at jeg ikke orker å være "venn" med folk som har sånne psyke synspunkter.

Gammel 19-02-09, 22:42   #10
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg velger å være med på gøyale grupper.

Når det gjelder viktige kampsakgrupper ville jeg ha tenkt meg om før jeg meldte meg inn ja. Man sender helt klart signaler. og jeg kjenner flere som er med i grupper jeg har sjekket opp, og jeg kan se at de ikke vet helt hva de har meldt seg inn i.
Trist at folk ikke er mer våkne.

Jeg skjønner ikke at folk tør melde seg inn i grupper som er mot navngitte personer, jeg. Det hadde jeg aldri i verden turt. "Krekar ut av Norge" og lignende.

Tror mange ikke tenker seg om før de melder seg inn i sånne grupper.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:45   #11
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

jeg har opplevd at folk jeg trodde var moderat teite viser seg å være skikkelig teite istedet.

Nettopp!

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:01   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med i "JA til høy bensinpris, innvandring, bistand, nrk-lisens og høy skatt" Jeg står for den altså.

Ellers er jeg med i rare klubber av typen "oss med foreldre med grelle navn" og sånn.

Gammel 19-02-09, 23:03   #13
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg er med i "JA til høy bensinpris, innvandring, bistand, nrk-lisens og høy skatt" Jeg står for den altså.

FINNES den?

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:04   #14
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg synes det er stor forskjell på å ergre seg over høye bensinpriser, og å faktisk flagge det som en kampsak. Jeg er forøvrig med i gruppa "Oss som har større drømmer enn billig bensin." Følte for å markere litt motstand.

Nå ble jeg herved medlem der jeg og!

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:04   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

FINNES den?

Jupp

Gammel 19-02-09, 23:09   #16
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg digger deg, Bauche! Har meldt meg inn, og venter på tilbakemeldingene.

Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:27   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noe sånt var jeg medlem av også. Det tåpelige er når politikere melder seg inn i grupper som "Vi som ikke liker Havfruen" (etter Helstrøm-slakten). Blir som regel ikke overrasket når jeg ser hvem av mine bekjente som er medlem av islamuvennlige grupper.

Gammel 19-02-09, 23:28   #18
Dali
Glad

Dali sin avatar

Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ellers er jeg med i rare klubber av typen "oss med foreldre med grelle navn" og sånn.

" Vi som alltid må stave navnet vårt".

Gammel 19-02-09, 23:30   #19
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke vært noe på facebook før denne uka her. Og har ikke meldt meg inn i noen grupper der.

Gammel 19-02-09, 23:59   #20
Dali
Glad

Dali sin avatar

Standard

Forresten veldig mange av de gruppene som har irriterende skrivefeil i tittelen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.