|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Fartsbot eller ikke?Jeg kjørte hjem fra Oslo en kveld og hadde en lang stund ligget i ca 95 km/t etter en semi-trailer (uten henger) da det plutselig lyste opp i blitsen fra en fotoboks. |
![]() |
![]() |
#3 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Du har nok ikke fått bot. Kan ta noen uker fra du blir tatt til boten kommer...vent i spenning... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Jeg vil tro at det blinket for semien.
![]() |
#5 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Det må blinke to ganger for at du skal bli tatt dersom du er sikker på at det blinket for traileren. Jeg tror ikke du får bot... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Hvis du får bot, så klag og si at traileren tauet deg. Det var jo ikke din feil at han kjørte så fort.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Det kan gå ganske mange uker fra boksen blinker til bota ligger i posten. Det gjorde det iværtfall her når mannen hadde vært uheldig...
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?
Henta posten sent i dag og der lå det et brev til mannen om at han hadde kjørt for fort... (den bilen er registrert på ham) |
![]() |
![]() |
#10 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
Oi, det var rart! Aner ikke hvorfor, men du burde kanskje ringt og snakka med dem?
![]() |
#11 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Sure penger å betale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Usj usj, kjedelig.
![]() |
#13 |
frakoblet
|
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Dette har jeg ikke vært borti, så jeg aner ikke. Var det 80-sone? Jeg er litt spent selv på om det kommer bot i posten til meg. Jeg kjørte Ring 3 for et par uker siden, og der var hastigheten satt ned til 60, gitt. Det var tett trafikk og jeg måtte inn i høyre felt fordi jeg skulle ha neste avkjørsel, og i høyre felt kjørte de utrolig tett. Ingen ville slippe meg inn, så jeg måtte gasse på bittelitt ekstra for å passere bilen til høyre for meg for å finne en luke. Akkurat i det jeg legger meg inn (i ca 70) så ser jeg fotoboksen. Eh. Den ene gangen safran kjører for fort så må hun gjøre det forbi en fotoboks.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Safran: Du merker det om du blir tatt i en fotoboks. Det blinket er UTROLIG sterkt!
![]() |
#15 |
Passiv
|
Nei, jeg skal ikke klage! |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Nei, det er nok ikke noen idé å klage i dette tilfelle. Jeg har faktisk fått en kamerafartsbot henlagt, men det var for at jeg hadde en politibil i utrykkning bak meg. Jeg var nødt å gi litt gass for å slippe den frem (ja ja den var kanskje 300-400 meter bak meg, men man trykker litt ekstra på gassen instinktivt for man vil ikke være i veien). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Sånne blink er skumle, du får smøre deg med tålmodighet, kommer det noe fra politiet, så er det et vedtak om forenklet forelegg, dette må det skrives under på, og så får du en regning. Snakk om å gjøre det tungvindt. (det prates av erfaring ja, Vålerengtunellen med skrikende barn i baksetet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Utenlands
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fartsbot eller ikke?Min mormor ble tatt i fotoboks, men nektet å vedta forelegget. Hun kjørte da vitterlig aldri for fort |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
|
![]() |
![]() |