Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man ta med seg tomme flasker gjennom sikkerhetskontrollen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 10:19   #1
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan man ta med seg tomme flasker gjennom sikkerhetskontrollen?

Søstra mi skal ut og fly og lurer på om man kan ta med seg tomme flasker igjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen (for så å fylle de opp der)?

Gammel 23-02-09, 10:23   #2
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Kan man ta med seg tomme flasker gjennom sikkerhetskontrollen?

Ingen flasker som rommer over 100 ml væske, sa de på Gardermoen. Det hjelper ikke om de er tomme, eller inneholder mindre. Men vi fikk lov til å ta med tåteflasker til babyen, de tok dem bare ut og undersøkte dem grundig.

Gammel 23-02-09, 10:25   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

hvis det er tåteflasker, kan du til og med fylle dem med vann hjemme. Jeg reiser alltid med tåteflasker med kaldt vann, termos med kokt vann og pulver i boks. Evt ferdigblandet NAN har jeg også reist med eller andre ting til babyen. De sier ikke noe på det.

Men du må være forberedt på å bli spurt om å smake.

Vanlige flasker vet jeg ikke.

Gammel 23-02-09, 10:29   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge de er helt tomme, kan du ta dem med.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:31   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg tror det er veldig stor forskjell på hvem du treffer på i sikkerhetskontrollen.
Sist vi reiste fra Gardemoen (Januar) hadde jeg en pakke boller, kjeks, brus og en solrik med igjennom sikkerhetskontrollen.
Det eneste de reagerte på var solriken, men siden den ikke var åpnet fikk vi ta den med. Det andre tok jeg ikke opp fra sekken engang!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:31   #6
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Standard

Vi slapp unnaå smake på barnematen og MME på Gardermoen, men i London måtte vi åpne alle glass og kartonger med MME og smake på dem. Mat som skulle holde til en reise på 20 timer... Og på flyet hadde de ikke lenger lov til å oppbevare passasjerers mat i kjøleskapet.

Gammel 23-02-09, 10:32   #7
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hatt med vannflaske til jenta mi og da gikk det greit hvis jeg smakte på vannet.

Gammel 23-02-09, 10:32   #8
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Så lenge de er helt tomme, kan du ta dem med.

Vi fikk ikke lov til det på Gardermoen, så det varierer tydeligvis endel.

Gammel 23-02-09, 10:35   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

hvis det er tåteflasker, kan du til og med fylle dem med vann hjemme. Jeg reiser alltid med tåteflasker med kaldt vann, termos med kokt vann og pulver i boks. Evt ferdigblandet NAN har jeg også reist med eller andre ting til babyen. De sier ikke noe på det.

Jeg har ikke fått lov til å ha med tomflasker heller, og vi har måttet helle ut varmt vann fra termos som var til baby også. Barnematglass til selve turen får en ha med, men fikk kranglet til å ha med meg 14 barnematglass en gang gjennom sikkerhetskontrollen på Torp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:37   #10
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så dumt at det varierer sånn da. Det er jo så dyrt å kjøpe drikke der og på flyet og jentene har hver sin PetShop flasker de har lyst å ha med. Skal be henne ringe den flyplassen de skal reise fra jeg.

Gammel 23-02-09, 10:38   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Vi fikk ikke lov til det på Gardermoen, så det varierer tydeligvis endel.

Jeg fikk lov på Gardermoen.

Jeg mener å ha lest at reglene er slik også. At du kan for eksempel ha med en tom halvliters brusflaske, men hvis det er en halv desiliter igjen, er det hele flaskens volum som teller, og da er det ikke lov.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 23-02-09, 11:01   #12
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har tatt med tom Imsdals-flaske gjennom kontrollen på Gardermoen (flere ganger). Sånn liten flaske med tut som ikke søler. Så har jeg fått den fylt med vann i kafeen for å ha med drikke til A på flyet. Har bare hatt den i veska, og ingen har reagert i sikkerhetskontrollen.

Gammel 23-02-09, 11:03   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

http://www.boarding.no/art.asp?id=24557

Spørsmål 9.

Gammel 23-02-09, 11:06   #14
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

http://www.boarding.no/art.asp?id=24557

Spørsmål 9.

Den var det vi hadde leste også, men vi møtte tydeligvis en som var ekstra ivrig i tjenesten...

Gammel 23-02-09, 11:31   #15
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi reiste gjennom osl for 3 uker siden og fikk ha med oss 2 tåteflasker, 2 pakker ferdigblandet mme, 2 glass med barnemat og en tom drikkeflaske til Junior. Måtte ikke åpne noen av delene eller vise det frem noe mer enn bare gjennomlysningen i sikkerhetskontrollen.

Mulig de ikke orket å styre med det siden jeg var alene med ungene.

Gammel 23-02-09, 11:34   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Da vi reiste til kreta august 2007 fra værnes fikk jeg beskjed om i kontrollen at den flasken jeg hadde laget ferdig før vi kom i kontrollen ikke kom igjen. og da ble det krig der skal jeg si. Hun mente jeg skulle ha med små fredig pakker. så sa jeg greit og tok frem saksa. Får jeg ha denne med da? og svartet ble nei. Og da spurte jeg om hva i svarte jeg skulle åpne pakkene med?
Så fikk ta den flaska jeg hadde laget til henne 2 sek før vi kom til kontrollen for hun var sulten da. og termosen og pulveret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.