Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva legger du i "flørting"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-09, 17:11   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva legger du i "flørting"?

Flørter du? I så fall: Kan du konkretisere hva du gjør når du fløter? (Jeg tenker altså på flørting med andre mennesker enn partneren eller potensielle partnere.)

Hilsen Veronal som er begrepsforvirret og prøver å finne ut om hun gjør det som "alle" andre gjør

Gammel 09-02-09, 17:14   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i "flørting"?

Nei, jeg flørter ikke. Mener jeg. Andre er ikke enig.

:Bill.mrk: også begrepforvirret:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 17:14   #3
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Iflørting legger jeg førførende blikk, smil, taing ( at du tar på vedkommende, som feks smeike på kinnet, rompa ol)

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 17:15   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flørter med alle. Men konkretisere, det er jo vanskelig. Men det er jo både smil, kontakt, komplimenter og i det hele tatt. Glimt i øyet i en samtale, tørre å være nær, uten å trakke over grenser. Nei, jeg kjenner det er vanskelig å sette ord på dette.

Gammel 09-02-09, 17:20   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig lurer jeg på om det alle kaller for flørting er det jeg ville kalt for en god, lett og muligens humoristisk tone?

Eller er jeg bare dysfunksjonell?

Gammel 09-02-09, 17:23   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flørting i den betydningen som Blomst snakker om driver jeg aldri med. Men verbal flørting, ja - mer en spøkefull/vennlig omgangstone, egentlig, som det ikke er noe seksuelt i, men som likevel henger sammen med en slags gjensidig ... hm, gjensidig "sans for hverandre", kanskje?

Gammel 09-02-09, 17:24   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg flørter med alle. Men konkretisere, det er jo vanskelig. Men det er jo både smil, kontakt, komplimenter og i det hele tatt. Glimt i øyet i en samtale, tørre å være nær, uten å trakke over grenser. Nei, jeg kjenner det er vanskelig å sette ord på dette.

Ja, sånn er jeg også. Og jeg sliter også med å sette ord på det, så da bruker jeg heller dine enn å prøve selv.

Gammel 09-02-09, 17:25   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du er inne på noe, Veronal, og jeg synes ikke du høres dysfunksjonell ut.

Gammel 09-02-09, 17:28   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flørt for meg er å bevisst forsøke å sjarmere.

Jeg flørter med alle. Menn, kvinner, forledre og venner. ikke hele tiden, men ofte.

Det var kanskje litt for enkelt forklart, men som Sitron og Fluke sier så er det litt vanskelig å forklare.

Gammel 09-02-09, 18:37   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Flørt for meg er å bevisst forsøke å sjarmere.

Jeg flørter med alle. Menn, kvinner, forledre og venner. ikke hele tiden, men ofte.

Det var kanskje litt for enkelt forklart, men som Sitron og Fluke sier så er det litt vanskelig å forklare.

Kanskje du rett og slett bare er en stor sjarmklump?

Gammel 09-02-09, 18:55   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Kinkig, det der.

Jeg flørter fra tid til annen med overlegg, men får ofte høre at jeg flørter uten at jeg har lagt noe annet i det enn standard omgjengelig oppførsel. Smiling, fjasing, interne spøker og denslags kan tydeligvis misforstås.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:38   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Egentlig lurer jeg på om det alle kaller for flørting er det jeg ville kalt for en god, lett og muligens humoristisk tone?
?

For noen er det å flørte.

For meg er flørting rettet mot motsatt kjønn (eller det man foretrekker) for å få en form for bekreftelse.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 19:42   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Kanskje du rett og slett bare er en stor sjarmklump?

Ja, jeg tror nok det.

Jeg må jo legge til at jeg også noen ganger flørter med en litt seksuell undertone. Da ikke med venner, foreldre og andre kvinner.

Gammel 09-02-09, 19:58   #14
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

For noen er det å flørte.

For meg er flørting rettet mot motsatt kjønn (eller det man foretrekker) for å få en form for bekreftelse.

For meg er ikke flørting noe jeg gjør for å få bekreftelse, for meg er det en slags kjemi eller stemning som oppstår, noe man ikke alltid kan sette ord på. Og det er heller ikke noe fysisk i det, som berøring.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:24   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flørter du? I så fall: Kan du konkretisere hva du gjør når du fløter? (Jeg tenker altså på flørting med andre mennesker enn partneren eller potensielle partnere.)

Jeg flørter med alt og alle som er mottakelige jeg. For meg handler det om å få kontakt og gi og få positive bekreftelser fra andre mennesker. Ikke med seksuelle undertoner, det er jeg ikke interessert i, så det har jeg rett og slett ikke antenner for, men hyggelig, positiv bekreftelse, felles plattform, gjensidig interesse.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:29   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er litt mer enn hyggelig når jeg flørter, men jeg inviterer ikke for å si det sånn.

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:34   #17
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg flørter også med alle som er mottakelige for det, og det er lett å merke. Flørt kan være så mye, språkbruk eller smil, komplimenter. Jeg bruker det for å få tilbakemeldinger som Nenne skriver, jeg vil jo gjerne at andre skal smile til meg og gi meg komplimenter på ulike måter.

Noen ganger flørter jeg med menn, det enkleste er å flørte med de som kjenner meg og vet at jeg ikke er ute etter dem eller ønsker noe seksuelt. Da kan jeg smøre på litt, men jeg tar sjelden i bruk gode gamle triks som å klapse på rompa.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:50   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

For meg er ikke flørting noe jeg gjør for å få bekreftelse, for meg er det en slags kjemi eller stemning som oppstår, noe man ikke alltid kan sette ord på. Og det er heller ikke noe fysisk i det, som berøring.

Mens jeg som er introvert aldri er i nærheten av å noen form for flørting så fremt jeg ikke har en god del innabords. Jeg bruker tid bare på det å tenke ut hva jeg skal si til folk til vanlig. En løsning kan da være å gå en omvei.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:53   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man flørter så gjør man seg litt til tenker jeg da... at man er en ekstremt sjarmerende utgave av seg selv, som ikke alle får se.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:25   #20
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Eller er jeg bare dysfunksjonell?

Det er det jeg tenker på som flørting i hvert fall. Hvis det er flørting, så gjør jeg det hele tida. Uten å ha noen baktanker, annet enn å få folk til å le.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.