Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hjelp! Piano-/musikkyndige - identifisering av pianostykke

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 11:20   #1
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp! Piano-/musikkyndige - identifisering av pianostykke

Jeg mangler et noteark, og vi kommer bare ikke på hva det "#%& stykket heter! Det er en sviske av den største, rynkete sorten, og er typisk sånt stykke man spilte ifm. pianoundervisning for å drille fingrene. Den sitter i fingrene så det holder, men det hjelper jo lite når jeg MÅ ha tak i noten.

Det synes å begynne i C-moll. Spill følgende noter, alle sammen like lange; de gjentas oppover i oktavet. Jeg aner ikke hvordan man skriver ulike oktaver, så derfor har jeg satt et tall i parentes på oktavet over der man begynner (forøvrig "midt på")

Ess(1) - C(1) - Ess(1) - G(1) - C(2) - Ess(2) - D(2) - C(2) - H(1) - G(1) - H(1) - D(2) - G(2) - F(2) - Ess(2) - D(2) - Ess(2) (osv)

Ring a bell, anyone? *løper tilbake til google*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:26   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp! Piano/musikk-kyndige - indentifisering av pianostykke

Er det 1/4 dels noter eller?
Det kan være litt enklere hvis man vet hva slags takt den går i.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:32   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Er det 1/4 dels noter eller?
Det kan være litt enklere hvis man vet hva slags takt den går i.

Alle notene er like lange, dvs sånn "løp". Stykket må være allegro eller så. Om det er 4/4, 2/4 eller 4/8 eller whatever, det vet jeg ikke, men alle notene jeg har skrevet varer like lenge uten pauser eller brudd i takten. Og spilles altså raskt - når man kan den.

Jeg blir sprø!

Gammel 22-05-09, 11:36   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ok. Da er det sikkert 8-dels noter.
Jeg har ikke tid til å hjelpe deg mer nå, men kanskje etterpå.

Lykke til i letingen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:36   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter og prøver å nynne, men jeg har visst glemt at jeg ikke har absolutt gehør. Et forslag ut i luften, utfra beskrivelsen din: Ballade pour Adeline? Eller ikke riktig så sviskete?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:36   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spilt det på Livs Biltema-piano nå, men kjenner det dessverre ikke.

Gammel 22-05-09, 11:40   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Sv: Hjelp! Piano/musikk-kyndige - identifisering av pianostykke

Nei, det er ikke Ballade pour Adeslim. Det er et klassisk stykke; jeg tenker Bach, eller Händel eller noe sånt. Det er en "gammel klassiker", ikke noe som spilles ofte på radioen eller sånt, men en gjenganger i pianoundervisning.

Gammel 22-05-09, 11:42   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, er det den: tadadada, tadadada, tadadadadadadddadaaa, tadadadadadadadada?

- No. 4 -
Gammel 22-05-09, 11:42   #9
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg sitter og prøver å nynne, men jeg har visst glemt at jeg ikke har absolutt gehør. Et forslag ut i luften, utfra beskrivelsen din: Ballade pour Adeline? Eller ikke riktig så sviskete?

Ikke den, tror jeg.

Jeg kan synge den, men kjenner den ikke, så veldig sviskete kan den vel ikke være!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:42   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

- No. 4 -
Gammel 22-05-09, 11:42   #11
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Den, ja! :lyspære:

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:52   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var den jeg skulle foreslå og

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 11:54   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

OK, jeg NEKTER å legge meg ut på YouTube i spillende stand, altså.

Gammel 22-05-09, 11:57   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det denne?

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Hm, nei, det stemmer visst ikke helt.

Sist redigert av Bluen : 22-05-09 kl 12:09.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:01   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

OK, jeg NEKTER å legge meg ut på YouTube i spillende stand, altså.

Å kan du ikke gjøre det a? Pliiiiiis!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:08   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Håper ingen kommer inn på kontoret mitt nå, her jeg spiller downloaded java-piano på laptopen...

Gammel 22-05-09, 12:12   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Elinblu har/kan ha rett.

Jeg har nå sittet og spilt online-piano.
http://www.primaryresources.co.uk/music/piano.html

Gammel 22-05-09, 12:16   #18
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Sorry, elinblu, men det er et rent pianostykke. Jeg har aldri hørt den i noen annen versjon.

Pen musikk var det da, det skal du ha!

Gammel 22-05-09, 12:21   #19
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, det er ikke Ballade pour Adeslim. Det er et klassisk stykke; jeg tenker Bach, eller Händel eller noe sånt. Det er en "gammel klassiker", ikke noe som spilles ofte på radioen eller sånt, men en gjenganger i pianoundervisning.

Jeg klarer ikke å kjenne det helt igjen, men jeg tenker på noe ala dette:

(Kilde: youtube.com)

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 12:30   #20
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må prøve i ettermiddag, tror jeg... Men du har sikkert fått svar før det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.