Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kerstin Ekmans "Vargskinnet"

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-07, 10:20   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kerstin Ekmans "Vargskinnet"

Er det noen som har lest Kerstin Ekmans "Vargskinnet"-trilogi? Har fått fatt i den til spottpris på svensk Bokrea, og lurer på om jeg skal starte på denne eller Stieg Larssons andre först. Jeg elsket Ekmans Händelser vid vatten, men trilogien er vel ganske annerledes, eller..?

Gammel 19-03-07, 10:24   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kerstin Ekmans "Vargskinnet"

Jeg leste den første boka da den kom ut, og likte den veldig godt. Den var veldig annerledes enn Hendelser ved vann, men ikke på en negativ måte. Planla å lese de andre to når de kom, men så ble det borte for meg. Men nå har jeg fått tak i alle tre, så de står på lista over bøker som skal leses i nærmeste framtid (må lese nr 1 på nytt igjen).

Gammel 19-03-07, 11:11   #3
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg likte serien veldig godt, selv om den er annerledes enn "Händelser..." (som jeg også elsker). Jeg venter på "Flickan som lekte med älden" i pocket, men den er vel ikke kommet ennå?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 17:12   #4
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lest triologien og synes den var bra . Hun skriver litt rått og brutalt innimellom, men den er absolutt verdt å lese.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 11:47   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for svar! Jeg må nok komme i gang med bökene etter hvert. Er de forholdsvis lettleste?

Mehmet: Nei, Flickan... har nok ikke kommet i pocket ennå. Skal du lese den på svensk? Jeg fikk tak i den svinebillig på Bokrea her i Stockholm nå, bare 68 kr for en innbundet versjon.

Gammel 21-01-09, 23:08   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nå at dette var en gammel tråd, har du lest bøkene nå?
Jeg har nettopp lest trilogien, Hendelser ved vann leste jeg da den var ny.

Men oppdaget du at noen av personene er med begge steder? Jeg oppdaget henvisninger til hovedpersonen i Hendelser ved vann, i den tredje boka. Da ble jeg nysgjerrig og måtte lese den om igjen. Og der var både den ene og den andre med, dette foregår jo i samme bygda.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:58   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Så nå at dette var en gammel tråd, har du lest bøkene nå?

Har nok ikke det, gitt. Jeg ble stående i stampe på de første sidene, og ga opp.

Gammel 22-01-09, 09:10   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte de bøkene veldig godt, så jeg anbefaler å gi dem en ny sjanse. Jeg likte også veldig godt Hendelser ved vann, men faktisk likte jeg disse nesten enda bedre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:31   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg likte de bøkene veldig godt, så jeg anbefaler å gi dem en ny sjanse. Jeg likte også veldig godt Hendelser ved vann, men faktisk likte jeg disse nesten enda bedre.

Oi, da bør jeg nok virkelig gi disse en ny sjanse, for Händelser ... er en av de beste bøkene jeg har lest. Kanskje jeg skulle plukke fram den første allerede nå - jeg har akkurat avsluttet ei bok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.