Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Trening og kulde

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 19:34   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Trening og kulde

Hvordan er det, egentlig - finnes det en nedre grense for når man bør trene (jogge) ute?

Gammel 04-01-09, 19:36   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trening og kulde

Jeg for min del ville ikke finne på å jogge dersom det var under 48 varmegrader.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 19:39   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg for min del ville ikke finne på å jogge dersom det var under 48 varmegrader.

Gammel 04-01-09, 20:05   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Tja, tatt i betraktning at vinteridretter foregår utendørst ned i mange, mange minus, ville jeg ikke tro at en times joggetur i minus ti gjør noe.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:06   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Så sant du er frisk og har rimelig grei kondisjon er det ikke skummelt med noen kuldegrader. Hadde nok ikke lagt ut på jogging i 20 minus, men man kan det også om utstyret er rett.

Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:52   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Fornuftig

Gammel 04-01-09, 21:00   #7
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Jeg ville nok tatt med hvor du skal jogge i vurderingen også. Er det f.eks i marka eller langs sterk trafikkert vei? Hvis sistnevnte, ville jeg ikke jogget hvis gradestokken viste kaldere enn - 5. Men det er meg da.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:19   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det blir i villastrøket rundt her, tenker jeg. Tar sjansen på en helt kort tur nå i 12 minus. Takk for svar!

Gammel 04-01-09, 21:21   #9
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det blir i villastrøket rundt her, tenker jeg. Tar sjansen på en helt kort tur nå i 12 minus. Takk for svar!

God tur! Jeg har også jogget flere ganger når gradstokken har krøpet under 10 minusgrader. Det går helt greit.

Gammel 04-01-09, 21:21   #10
Skvetten
Passiv

Standard

Burde ikke være noe problem, Elinblu. God tur!

Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:00   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Takk! Det gikk helt greit, men jeg tok det veldig med ro og forkortet turen litt - fikk en litt ekkel pipelyd i pusten.

Gammel 04-01-09, 22:02   #12
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Takk! Det gikk helt greit, men jeg tok det veldig med ro og forkortet turen litt - fikk en litt ekkel pipelyd i pusten.

Det er ulempen og grunnen til at man bør ta det med ro. Et triks kan være å ta på en hals som du kan puste gjennom.

Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:10   #13
Thinkerbell
Jag har ju hjärna.

Thinkerbell sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
Thinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mannen i huset - som er den sporty av oss - begrenser seg litt når gradene kryper under femten blå.

Thinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.