|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvis barnet ditt hadde vunnetFør helgen fikk familien min fire flaxlodd av svigerfar. Barna mine er snart 4 og 2,5 mnd og skjønner egentlig ikke så mye av det. Likevel delte vi loddene mellom oss, og jeg sa til mannen "enn hvis lillesøster hadde vunnet 1 million?" Mannen mente at da måtte vi brukt pengene til det beste for hele familien, mens jeg tenker at hadde hun vunnet, så måtte vi jo spart pengene for henne til hun ble voksen.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetOm poden hadde vunnet 1 million, så hadde overformynderiet vært på døren med en gang, så det er jo sånn sett en rævva ide.
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetDa hadde jeg spart pengene til han ble voksen. Mine barn får hvert år flaxkalender fra bestefaren og om de vinner på de så er det selvsagt deres penger.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg hadde delt summen på begge barna, og spart det til dem. |
![]() |
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnet
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetDet er forøvrig mulig vi hadde brukt noe av pengene til familieting. Egentlig er det jo vanskelig å forutse hva man kommer til å gjøre.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Jeg ser ikke poenget med å sitte i en liten, blokkleilighet uten mulighet til å dra på ferie og la pengene stå på bok, når det å faktisk kunne bo et fint sted og ta med seg ungene på ferieturer og diverse hadde kommet ungene mye bedre tilgode. Selvsagt hadde vi spart en god del av pengene, feks. til lappen og sånt.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
Jo, det er en fare: Det ville forsvunnet i skatt.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#11 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetKjøpt oss hus, det kommer dem til gode gjennom hele oppveksten. Også ville jeg latt barnet få plukke seg ut en ekstravagant legopakke, som er det fineste og dyreste han kan finne på å ønske seg.
![]() |
#12 |
Passiv
|
Så neste gang får dere avtale at alle fire loddene er til hele familien, men fireåringen får lov til å skrape alle sammen. |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetDe gangene vi har hatt skrapelodd, så skraper poden alle sammen, og evt. smågevinster som måtte komme (tyoe 25/50 kroner) får ham.
![]() |
#14 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetTror vi hadde satt av litt penger til begge barna (eller tre som vi har) og at resten av pengene hadde kommet hele familien til gode.
![]() |
#15 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg vil tro at jeg hadde investert pengene i mitt eget navn og overført dem til LilleVenn når hun ble stor |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg gir ikke pengelodd til barna mine, og tipper heller ikke i deres navn. Jeg vil ikke at en av dem skal få et stort forsprang økonomisk. Vinner vi voksne så vil de få like mye begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetDette er faktisk noe jeg har tenkt litt på, fordi svigermor stadig vekk tipper for barna. Altså, hun tipper i sitt navn, på sitt kort, men hun sender oss kupongene med navn skrevet på den enkelte kupong.
![]() |
#18 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetNå demret det en historie i bakhodet på meg her angående mindreårige og høye gevinster...
![]() |
#19 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvis barnet ditt hadde vunnetJeg tror jeg ville delt mellom dem ja. Men som sagt, jeg syns det er vanskelig å si hva jeg helt sikkert gjort. Men sånn som jeg tenker ville jeg nok spart/investert i ett eller annet i eget navn som kommer barna tilgode når de blir voksne.
![]() |
#20 |
ekstremt trøtt
|
Formueskatten er ikke akkurat så svimlende som mange tror. På 800 000 er det rundt 5000 kr i ekstra skatt i året. Man får en del mer enn det i renteinntekter iløpet av et år.
![]() |
|
|