Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva putter du i do?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva putter du i do?
Kun det som havner der på den naturlige måten; vann, papir og ... 212 94,22%
Q-tips 13 5,78%
Bind og/eller innpakning til bind 0 0%
Bleier 0 0%
Kondomer og/eller innpakning til kondomer 6 2,67%
Bomullspads 39 17,33%
Annet 37 16,44%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 14:47   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva putter du i do?

Dette er kanskje banalt nok, men jeg har vært på befaring på et avløpsrenseanlegg i dag, og jeg har aldri sett så mange q-tips i mitt liv!

Jeg trodde det var vanlig barnelærdom at man ikke puttet noe i do/avløp bortsett fra det som havner der på naturlig måte i tillegg til dopapir. Men der måtte jeg nok revurdere tankegangen min litt gitt.

Det var i tillegg til q-tipsene masse kondomer, bind, innpakning til bind, innpakning til kondomer, bleier +++

Så mitt spørsmål i dag er: Hva putter du i do?

Har laget spørreundersøkelse så man kan være anonym.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 14:48   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva putter du i do?

Bortsett fra det som naturlig skal være der er det kun dopapir jeg/vi hiver i doen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 14:50   #3
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Bortsett fra det som naturlig skal være der er det kun dopapir jeg/vi hiver i doen.

Og så tømmer mannen barbermaskina oppi der...... Hår med andre ord. Hår overalt .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 14:51   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt en tråd på dette her før tror jeg, og det var overraskende mange som kastet tamponger i do. Helt utrolig. Jeg kaster selvsagt bare dopapir i doen.

Gammel 19-11-08, 14:52   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, såklart ingenting annet enn det som skal være der ...

Gammel 19-11-08, 14:52   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det som naturlig hører til der, og papir. Kun dopapir.
Har også kastet noe middagsrester (supper,sauser og veldig flytende mat), cornflakes og lignende.
Slike bomullsdotter med neglelakkfjerner kaster jeg også i do.

Har gått noen runder med jentene mine, som i perioder var så late og tankeløse at de kastet q-tips i do.

Kom i skade for å spyle ned en vaskeklut en gang forresten.
Skulle kaste vaskevannet (noe jeg gjør i do) og hadde glemt å ta ut kluten. Den forsvant ut av syne kjapt ...."Slurp" så var den på tur nedover rørene.

Gammel 19-11-08, 14:52   #7
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er jo litt interessert i hva "annet" kan være jeg, da, for å sjekke om mine vaner er håpløse.

Jeg kan f. eks. finne på å helle suppe-og sauserester i do. Q-tips, bleier osv kastes selvsagt ikke der.

Og linsene mine innimellom, men det antar jeg egentlig er litt fy-fy?!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 14:52   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hår glemte jeg ja. Det er jeg litt delt i meningen om skal være greit å hive i do. På en måte er det smått, naturlig osv. På en annen måte er det fyllmasse i vannet som må fjernes, og som like greit kunne hives direkte i søpla.

minibolle mai 2012
Gammel 19-11-08, 14:53   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Supperester og vaskevann ja. Det går også i doen. Men altså kun flytende ting.

Gammel 19-11-08, 14:53   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Glemte tamponger også, men det var nok fordi vi ikke så noen. Det får gå under annet.

Ja, så vi har hatt en diskusjon om det før ja.

Da kommer jeg med streng formanende stemme; "Ikke kast tamponger i do".

minibolle mai 2012
Gammel 19-11-08, 14:56   #11
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Mannen min kaster snusen sin i do, de er i posjoner og jeg irriterer meg over dette da jeg mener at disse ikke vil løse seg opp, på lang tid i hvert fall.

Gammel 19-11-08, 14:56   #12
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi putter det som skal i do, i do. Ungene har av og til mer papir enn de trenger i do, og da må vi ta "dopapir-snakken" igjen.

Supperester går en sjelden gang i do, men det er altså det eneste ... :kors på halsen:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:00   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kzy75, her.

Mannen min kaster snusen sin i do, de er i posjoner og jeg irriterer meg over dette da jeg mener at disse ikke vil løse seg opp, på lang tid i hvert fall.

Da får du si til han at dette havner i renseanlegget, som overraskende hele poser. Disse må siles vekk, og denne grovsøpla går til avfallsanlegget til f.eks. forbrenning. Altså tar snusposene bare en lang omvei til avfallsanlegget.

minibolle mai 2012
Gammel 19-11-08, 15:01   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Det er hvertfall betryggende å se at det er mange som er flinke her.

Det bør ikke være så vanskelig å huske.
Fysisk søppel skal i søppelbøtta, og alt flytende som ikke er giftig + dopapir kan man helle i avløpet (selv om det ikke anbefales i sentrale områder å hive for mye matavfall i avløpet).

minibolle mai 2012
Gammel 19-11-08, 15:02   #15
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Krysset av på kun det som naturlig havner der + dopapir, men jo - tømmer også matrester som er veldig sausete i do. Det brytes jo ned på lik linje som bommelom.. og mater kloakkrottene..

Fatter ikke at folk i 2008 putter bind, tamponger og andre saker i do.

Gammel 19-11-08, 15:05   #16
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Kun det som er naturlig at skal nedi der, og en sjelden gang suppe, etc.

Gammel 19-11-08, 15:06   #17
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er tråden fra tidligere om ting som blir kastet i do: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=33436

Jeg kaster fremdeles supperester i do. Hvor skal man ellers gjøre av dem?

Gammel 19-11-08, 15:09   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun doting i do.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:11   #19
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Å ja... Linsene mine. De går stort sett i do. De er liksom så små de...

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:12   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De vanlige tingene som kommer ut i den andre enden av kroppen. hi, hi......

I tillegg; kaffegrut fra presskanna. Jeg vet at det ikke egentlig skal i do, men hvor i all verden skal jeg gjøre av det da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.