|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Jeg har lett rundt på nettet, men finner ingen oppskrift for hvordan jeg skal sende en regning til inkasso. Er det noen som kan hjelpe meg? |
![]() |
![]() |
#2 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Tror dette bør gjøres gjennom et inkassofirma. De tar vel da en % andel av beløpet eller et beløp fra dere for jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Du må vel ta kontakt med et inkassobyrå.
![]() |
#4 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Du får mye informasjon på Bedin-sidene, blant annet har de en purre- og inkassoguide.
![]() |
#5 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Du må vel gå gjennom et inkassobyrå og det er en risiko for deg. Du må betale et gebyr for at de skal sende regninga og det er absolutt ingen garanti for at hun betaler.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Jeg kom på den saken jeg har skjøvet tilside. Ringte og sjekket litt. De aller fleste inkassobyrå rører ikke slike saker. Det er sjelden penger å klare å drive inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Smugleser
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Inkasso er egentlig noe stort tull, men jeg skal ikke lage noen lang utredning om det.
![]() |
#8 |
Unik
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Forliksrådet er igrunn ikkje store hjelpen i dei heller. Me har hatt ein sak mot ein person gåande i mangen år. Berre masse utgifter og ikkje ei krone inn til oss.
![]() |
#9 |
Smugleser
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?
Endel rettslige prosesser er å kaste gode penger etter dårlige, ja, så man må alltid vurdere risikoen og sjansen for å komme i mål.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Takk for mange svar! |
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Stemmer at det er namsmannen som krever inn. Gjekk litt fort i svingane.
![]() |
#12 |
Unik
|
![]() Sv: Haster - er det noen som vet noe om hvordan sende regning til inkasso?Viss ho skal få annmerkning, må de vel få ein dom i saken. Og då må den opp i forliksrådet. Noko som koster penger.
![]() |
|
|