Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde vi ta hensyn til naboen her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 00:17   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde vi ta hensyn til naboen her?

..........

Sist redigert av Myrsnipa : 04-07-13 kl 12:49.
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 00:33   #2
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?

Riktignok er jeg veldig allergisk, men om naboen ønsker seg katt? Det er verken mitt eller hennes bord.

Gammel 04-11-08, 08:04   #3
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hva i all verden skal du med en katt?

Gammel 04-11-08, 08:14   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Min skepsis går ikke på hva naboen måtte mene. Det må da være opp til dere å besteme om dere vil ha katt eller ikke. Vi bor riktnok i enebolig men vi har mye astma og allergi. Vi kan da ikke nekte naboen å ha katten og hunden sin fordi at ikke vi tåler det. Selv om våre gutter er bestevenner og flyr inn og ut til hverandre dagligen og også sover hos hverandre titt og ofte.

Jeg ville vært mer skeptisk til å skaffe et dyr som man muligens må kvitte seg med etter en tid pga allergiske reaksjoner. Hvis mannen er allergisk mot katt så syns ikke jeg at det er forsvarlig å skaffe en katt og påføre den middel så den skal bli mindre allergifremkallende. Sannsynligheten for at man ikke reagerer på katten i løpet av kattens levetid er så stor at jeg er meget skeptisk. Sannsynligvis vil man ende med å måtte kvitte seg med katten. Det er ikke riktig ovenfor katten og barna.

Gammel 04-11-08, 08:21   #5
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Hva i all verden skal du med en katt?

E tu Mauser!

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 08:25   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Jeg syns ikke du har noe som helst ansvar overfor naboen når det gjelder dette.
2. Jeg syns det er rart å skulle anskaffe et levende vesen når dere kanskje må sende det vekk igjen fordi din mann er allergisk.

Gammel 04-11-08, 08:26   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bodde i vertikaldelt tomannsbolig før, delte med en dyrekjær familie. Det var nesten som å ha katt selv. De lå i hagemøblene, og gjorde fra seg på plenen. Men det kan jo hende det kan unngås med litt dressering, jeg vet knapt nok opp ned på en katt, og aner ikke hva man kan lære dem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 08:27   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også en mann med kraftig katteallergi, og hadde absolutt ikke satset på å anskaffe katt, innsmurt eller ei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 08:32   #9
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er allergisk mot hund, men vi har hund allikevel. Men så vasser jeg rundt her alle mulige slags allergener uansett. Ville ikke tatt hensyn til naboen i dette spørsmålet og neppe med hensyn til syrintrærne heller ( så grei er jeg liksom )

Gammel 04-11-08, 08:39   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Om damen er hyperallergisk, som du sier så forstår jeg at hun kan bli veldig syk av veldig lite eksponering. Resutlatet kan da bli at ungene ikke lenger kan løpe inn og ut hos hverandre. Er det konsekvenser du kan leve med?

Jeg synes det med innsmøring er ok for å takle å leve med et dyr en har før en utvikler allergi, men å anskaffe seg et dyr og tro dette virker på lang sikt synes jeg virker pussig. Det er ikke "bare" å kvitte seg med et dyr.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 08:51   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Om damen er hyperallergisk, som du sier så forstår jeg at hun kan bli veldig syk av veldig lite eksponering. Resutlatet kan da bli at ungene ikke lenger kan løpe inn og ut hos hverandre. Er det konsekvenser du kan leve med?

Det kan jeg bare underskrive. Når jeg har vært hos søsteren min en helg, må jeg rett i dusjen, vaske håret og putte alle klærne i vaskemaskinen før jeg kan ha noe kontakt med mannen min. Regner md det ikke er så aktuelt for jenta å løpe så veldig mye ut og inn hos dere hvis hun må gjennom en sånn prosedyre for hver gang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 09:00   #12
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi har latt være å skaffe oss katt pga venners allergi, + at en av døtrene er disponert for allergi.

Det betyr mer at venner og venner av dattera kan komme på besøk enn å ha katt, selv om jeg er veldig glad i katter.

Sist redigert av Go\jenta : 04-11-08 kl 09:25.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 09:23   #13
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ikke vurdert å skaffe meg et dyr som noen i familien var allergisk mot, både for dems skyld og dyret. Hadde jeg hatt nabo tett ved, som jeg visste var hyperallergisk, så hadde jeg heller ikke vurdert å anskaffe nettopp det dyret h*n var allergisk mot.

Når det er sagt så finnes en rase som er allergivennlig, nemlig sibirkatten. http://www.sibirkatt.org/sibirkatten.htm

Hva sier mannen til planene dine? Et husdyr bør være noe hele familien er enige om å ta ansvar for.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 09:27   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Uavhengig av naboen syns jeg det er egoistisk å skaffe seg en katt dere må smøre inn med et middel. Dere vet at mannen er allergisk så ta konsekvensen av det og la andre som tåler det skaffe seg katt.

Gammel 04-11-08, 09:34   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ikke ett annet dyr dere kan vurdere da? Er mannen f.eks allergisk mot kaniner? Chinchilla? Marsvin?

Får litt magevondt av å tenke at dere må levere fra dere dyret etter hvert, bådet for katten og ungene sin del.

Gammel 04-11-08, 09:38   #16
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du må jo ikke ta henyn til naboen, det har hun ingenting med, men hvis det er som du sier hadde ikke jeg gjort det fordi, jeg vil helst være venner med naboene.
Og katten kommer 100% til å ferdes på de sine plasser.
Når det er sagt, vil mannen din virkelig ha katt?
Og vil dere virkelig smøre inn en katt, bare for å ha en?
Tenk hvor ubehagelig det må være for den stakkars katten, og når den vasker seg!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 09:40   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde syns det var en trist konsekvens for ungene dersom de fra nå av og til evig tid skulle ha besøksforbud hos hverandre, noe dette ville medført.

Jeg ville ikke gjort det.

Gammel 04-11-08, 09:40   #18
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Er ikke ett annet dyr dere kan vurdere da? Er mannen f.eks allergisk mot kaniner? Chinchilla? Marsvin?

Får litt magevondt av å tenke at dere må levere fra dere dyret etter hvert, bådet for katten og ungene sin del.

Har dere ikke tenkt å teste i et hjem der de allerede har en katt som blir smurt inn?

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 09:41   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke naboen har rett til å legge ned veto, men jeg hadde nok aldri anskaffet katt hvis naboen var så allergisk. Vi har ei pelsdyrallergisk jente i hus og sliter med nabodyrene. Det har dog aldri slått meg at jeg skulle nekte dem å anskaffe eller be dem kvitte seg med dem. Det får de isåfall tenke ut selv.

Gammel 04-11-08, 09:43   #20
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Har dere ikke tenkt å teste i et hjem der de allerede har en katt som blir smurt inn?

:forvirret:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.