|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Burde vi ta hensyn til naboen her?..........
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill Sist redigert av Myrsnipa : 04-07-13 kl 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Riktignok er jeg veldig allergisk, men om naboen ønsker seg katt? Det er verken mitt eller hennes bord.
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Hva i all verden skal du med en katt?
![]() |
#4 |
superbruker
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Min skepsis går ikke på hva naboen måtte mene. Det må da være opp til dere å besteme om dere vil ha katt eller ikke. Vi bor riktnok i enebolig men vi har mye astma og allergi. Vi kan da ikke nekte naboen å ha katten og hunden sin fordi at ikke vi tåler det. Selv om våre gutter er bestevenner og flyr inn og ut til hverandre dagligen og også sover hos hverandre titt og ofte.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?1. Jeg syns ikke du har noe som helst ansvar overfor naboen når det gjelder dette.
![]() |
#7 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Vi bodde i vertikaldelt tomannsbolig før, delte med en dyrekjær familie. Det var nesten som å ha katt selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Jeg er allergisk mot hund, men vi har hund allikevel. Men så vasser jeg rundt her alle mulige slags allergener uansett. Ville ikke tatt hensyn til naboen i dette spørsmålet og neppe med hensyn til syrintrærne heller ( så grei er jeg liksom
![]() |
#10 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Om damen er hyperallergisk, som du sier så forstår jeg at hun kan bli veldig syk av veldig lite eksponering. Resutlatet kan da bli at ungene ikke lenger kan løpe inn og ut hos hverandre. Er det konsekvenser du kan leve med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?
Det kan jeg bare underskrive. Når jeg har vært hos søsteren min en helg, må jeg rett i dusjen, vaske håret og putte alle klærne i vaskemaskinen før jeg kan ha noe kontakt med mannen min. Regner md det ikke er så aktuelt for jenta å løpe så veldig mye ut og inn hos dere hvis hun må gjennom en sånn prosedyre for hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Vi har latt være å skaffe oss katt pga venners allergi, + at en av døtrene er disponert for allergi.
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 04-11-08 kl 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Jeg ville ikke vurdert å skaffe meg et dyr som noen i familien var allergisk mot, både for dems skyld og dyret. Hadde jeg hatt nabo tett ved, som jeg visste var hyperallergisk, så hadde jeg heller ikke vurdert å anskaffe nettopp det dyret h*n var allergisk mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Uavhengig av naboen syns jeg det er egoistisk å skaffe seg en katt dere må smøre inn med et middel. Dere vet at mannen er allergisk så ta konsekvensen av det og la andre som tåler det skaffe seg katt.
![]() |
#15 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Er ikke ett annet dyr dere kan vurdere da? Er mannen f.eks allergisk mot kaniner? Chinchilla? Marsvin?
![]() |
#16 |
nygift
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Du må jo ikke ta henyn til naboen, det har hun ingenting med, men hvis det er som du sier hadde ikke jeg gjort det fordi, jeg vil helst være venner med naboene.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Jeg hadde syns det var en trist konsekvens for ungene dersom de fra nå av og til evig tid skulle ha besøksforbud hos hverandre, noe dette ville medført.
![]() |
#18 |
nygift
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?
Har dere ikke tenkt å teste i et hjem der de allerede har en katt som blir smurt inn?
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Burde vi ta hensyn til naboen her?Jeg synes ikke naboen har rett til å legge ned veto, men jeg hadde nok aldri anskaffet katt hvis naboen var så allergisk. Vi har ei pelsdyrallergisk jente i hus og sliter med nabodyrene. Det har dog aldri slått meg at jeg skulle nekte dem å anskaffe eller be dem kvitte seg med dem. Det får de isåfall tenke ut selv.
![]() |
|
|