|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Eller holder det at de gjør jobben sin uten det helt store engasjementet eller interessen?
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?
Om de er interessert i kroppen eller ikke er én ting, men det jeg synes de må ha er en genuin interesse og omtanke for mennesker.
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?I kropp generelt, eller egen kropp? Litt vanskelig å forstå hva du mener. Å ha kompetanse om alt som har med kropp å gjøre eller konstant være på søken etter ny viten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Skjønte ikke helt spørsmålet? Jeg forventer jo at en lege eller jordmor viser interresse for min helse når jeg oppsøker dem, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?
I kropp generelt med tanke på pasientkontakt. Dette innlegget er inspirert av "Kan du mye om kroppen"-innlegget (siden jeg ikke kan lage linker blir dette litt klønete).
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Det er viktig at de bryr seg, lytter, og har kompetanse. Min lege er f.eks. praktisk og konsis i det hun gjør, samtidig som hun tar meg på alvor. Liker henne. Jeg vil anta at hun har kompetanse om kropp og stadig utvider den. Hvor superinteressant hver eneste tilfelle er på jobb hos henne kan nok diskuteres, men så lenge hun er opptatt av å gjøre en riktig og god jobb, så er det vel bra nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Det spørs litt hva du mener. Om noen kommer på en poliklinikk som går på spesielle tema, så kan man ikke forvente at helsepersonellet er interessert i absolutt alt som skjer i kroppen til pasienten. Skal man kontrollere et benbrudd så er man kanskje ikke så sugen på å diskutere avføringsmønsteret.
![]() |
#8 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Helsepersonell kan ha kunnskap uten å være spesielt interessert. Bra nok?
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
Det Esme sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Det blir litt meningsløst å diskutere. I alle type yrker finner man folk som er interesserte i det de driver med, og de som havnet i yrket av tilfeldigheter, som ikke har den store lidenskapen. Strengt tatt burde man vel vært interessert i jobben sin i alle yrker for å gjøre en god jobb, men sånn er det ikke, og jeg ser ikke at helsepersonell er anderledes enn andre folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Regner med at det må ligge en viss interesse for kroppen og dens funksjoner i bunn når man velger å utdanne seg innen helse?
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Tja, hva er helsepersonell? Er en hjemmehjelp hesepersonell? En apotektekniker? En bioingeniør (eller hva det nå er de heter de som analyserer blodet)?
![]() |
#13 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Helsepersonell bør vite mye om kroppens funksjoner, og om hvordan kroppen reagerer fysisk, psykosomatisk, nonverbal kommunikasjon, osv.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Jeg synes fagfolk bør ha en viss interesse for fagfeltet sitt, ja. At lærere bør være interessert i pedagogikk og i sitt eget fag, at psykologer bør være interessert i psykologi og at leger og sykepleiere bør være interessert i helse og fysiologi. Det er klart, jeg mener ikke at man ikke bør "få lov til" å ha en jobb dersom man ikke er spesielt engasjert i den, men i prinsippet synes jeg man bør ha et visst minimum av engasjement - både for å kunne gjøre jobben sin bra, for å greie å holde seg oppdatert, og for å kunne trives i den.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Etter din mening: Er helsepersonell forpliktet til å være interessert i kroppen?Enhver yrkesgruppe bør selvfølgelig ha både interesse og engasjement for yrket sitt, men det betyr ikke at engasjementet beøhver å være synlig hele døgnet. Vi har vel alle behov for å legge fra oss jobben. |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
Skilpadda og Esme sier det så godt at jeg like gjerne siterer den ene av dem og bare signerer. |
![]() |
![]() |
|
|