Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte bruker dere renseri og hvor ofte håndvasker dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 22:17   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor ofte bruker dere renseri og hvor ofte håndvasker dere?

----

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 19:54.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:19   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Hvor ofte bruker dere renseri og hvor ofte håndvasker dere?

Aldri.
Dvs det har jo skjedd, at jeg har renset ting, men det er yyyyderst sjelden.
Ting som må håndvaskes kjøpes konsekvent ikke. Det blir liggende på bunnen av skittentøyet allikevel, så ikke noe å ha.

Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:19   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vasker alt. Har gått bra så langt. Men har god vaskemaskin.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:19   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri. Tror mannen skylte opp noen av Podens klær da vi var på ferie en gang, det er vel den eneste gangen vi har håndvasket klær.

Gammel 21-09-08, 22:20   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Mannens dress går til rens. Ellers duger vaskemaskina.

Er jo håndvaskprogramm på vaskemaskina og, så det er jo ikkje noko problem.

Gammel 21-09-08, 22:20   #6
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Dette handler jo ofte om at man på den måten forsikrer seg slik at kunder ikke kan klage.

Jeg har vasket mange plagg som kun skal renses, men jeg har lært at de bør renses først. Mulig det er bare tull, men noen har sagt at det gir en beskyttelse.
Om jeg vasker slike plagg er det på håndvask program, eller håndvask på gamlemåten.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:22   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håndvasker de dyre bh-ene mine (med blonder og greier), finere ulltøy og gensere i strikket stoff, bukser i ull e.l., bluser og sånt i skjørt materiale, og håndstrikket tøy. Jeg vasker vel et eller annet for hånd hvertfall 2 ganger i uken, tenker jeg.

Jeg renser draktene mine, noe kåper/yttertøy, og kjoler jeg er redd skal smitte farge eller krympe "skeivt" i vask pga rare stoffer, og gardiner og dyner.

Nå har jeg fått ny vaskemaskin (den gamle var fra begynnelsen av 90-tallet) så kanskje jeg skal prøve å vaske litt mer i maskina nå? Den gamle "spiste" ulltøy.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:22   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stryker nesten aldri heller.

Gammel 21-09-08, 22:23   #9
Kneazle
Passiv

Standard

Sender mannens dress og finkåpa mi på rens innimellom. Ellers kjøper jeg ikke klær som må renses. Står det håndvask på merkelappen, går det på ull-/håndvaskprogrammet på vaskemaskinen.

Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:24   #10
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Tilføyelse:

Jeg har VELDIG varierende erfaring med renseri. De store kan jeg spare meg for. Dyrt og dårlig. Har levert plagg jeg har fått i retur der med flekk intakt til min lille "rensemann" og der fikk han flekkene ut gitt. Og går det ikke har jeg sluppet å betale.

Kolby er et unikum!

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 22:24   #11
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg stryker nesten aldri heller.

Ikke jeg heller.

Aldri vært innom et renseri.

Håndvasker noe ull, men det meste går i maskinen ja.

Gammel 21-09-08, 22:25   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

I prinsippet vasker jeg alt. Jeg var imidlertid nettopp på renseri/vaskeri i går og hentet 4 store dyner, trekk til overmadrass samt en kjole med kvaeflekk i rompa. Kjolen hadde jeg allerede prøvd meg på, dynene og trekket fikk ikke plass i min maskin.

Jeg har også renset noen ytterjakker som ikke tåler maskin. Samt skinnposen til barna.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 00:18   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg renser kåpene mine.
Håndvask gidder jeg ikke, så de bhene som skal håndvaskes blir liggende i bunnen av skittentøysdunken til jeg kaster dem.

Gammel 22-09-08, 00:21   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kun mannens dresser som renses.
Håndvask veldig sjelden.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 00:45   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å hive ting som skal håndvaskes inn i maskinen på håndvask-program på 30 grader, uten sentrifugering. Så langt har det funket utelukkende flott. Trekket på vippestolen til knerten skal egentlig ikke vaskes i maskin, det står maskinvask-fy-fy-symbol på den, men jeg slengte den allikevel inn dit på håndvaskeprogram, og den ble helt flott. Sofatrekkene også. Så, kremt, jeg håndvasker vel en gang i skuddåret. Renseri tror jeg faktisk aldri jeg noensinne har levert inn noe på.

Gammel 22-09-08, 08:23   #16
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg renser kåpene mine.
Håndvask gidder jeg ikke, så de bhene som skal håndvaskes blir liggende i bunnen av skittentøysdunken til jeg kaster dem.

Ta dem i vaskemaskina. Om de blir ødelagt gjør det jo ingen ting, siden du kaster dem allikevel. Kan hende du har flaks

Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 08:28   #17
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aldri.
Jeg nekter å eie klær som ikke kan vaskes i maskina. Så klærne her i huset varer til de er vasket i stykker eller vokst i fra. Muligens kan det hende jeg har renset en fin kåpe en gang, men det må ha vært så langt tilbake at det teller som mitt forrige liv.

Gammel 22-09-08, 08:31   #18
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Mannen bruker renseri ukentlig, for jobbskjorter og dresser. Jeg prøver å huske å sende med mine skjorter som må strykes hvis jeg husker det, men jeg bruker skjorter fint lite. Håndvask er jeg ikke god på og de få klærne som ikke kan vaskes i maskin blir brukt lite og jeg forsøker å unngå å kjøpe slike klær. Nøstebarns f.eks går i maskinen her.

Gammel 22-09-08, 08:36   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

En del av mine klær er merket med kun rens.
Disse klærne har jeg etter å ha rådført meg med de ansatte i forretningen dette er kjøpt, altid vasket.
Det går like bra som alt annet.

Syntes ikke dette er et problem overhodet.

Gammel 22-09-08, 08:41   #20
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to selskapskjoler som må renses. Bruker dem såpass sjelden at det går bra. Ellers har jeg renset bunaden min to ganger og det er vel det.

Jeg håndvasker ingenting. Vi har en god og moderne vaskemaskin og håndvaskprogrammet der fungerer helt fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.