|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Jeg har en nesten-ettåring. Hun spiser stort sett det samme som oss. Salt er en opplagt vær-varsom-greie, og kumelk er i ferd med å bli introdusert over tid. Er det noe annet jeg bør tenke på? Er alt av krydder OK, så fremt hun selv liker det? Var det noe med egg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Abonnerer.
![]() |
![]() |
#3 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?
Det har jeg også tenkt, men når hun spiser med den største selvfølge og synes det er helt greit, så ser jeg ingen grunn til å være så restriktiv heller. Jeg krydrer ikke med chilipulver altså, men normalt krydret mat må vel være OK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Øyboer
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?nøtter og skaldyr er det jeg har holdt meg mest unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Normalt krydret mat går bra, så lenge man er forsiktig med salt. Til A tok jeg f.eks av wok-middagen til han, før jeg hadde på krydder til oss voksne.
![]() |
![]() |
#6 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Hvor mye salt er for mye egentlig? Jeg krydrer aldri maten hennes med salt, men det hender jo at vi har halvfabrikata, ja noen ganger hel også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?En ettåring kan vel spise det meste, men må vel være forsiktig med f.eks nøtter hvis det er allergi i familien? Kunstige søtstoffer skal man vel også være forsiktig med før barnet er 3 år.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Jeg holdt guttene unna nøtter og lightprodukter (light-greia gjelder ennå) og honning. Honning er vel bare til ett år, men jeg ville være sikker.
![]() |
#10 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Mat med høyt nitratinnhold.
![]() |
#11 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Jeg spurte barnelegen i dag ang fisk, og hun sa at med mindre det var mye allergi i familien så kunne man bare introdusere dem for det.
![]() |
#12 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Storebror er snart 10 mnd og spiser det meste. Vi unngår melk, nøtter, sitrus, salt, sterke krydder og sukker.
![]() |
#13 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal en ettåring være forsiktig med i matveien?Ett tips eller en liten påminnelse er at de aller fleste urter kan brukes i maten for å gi god smak fremfor f.eks krydder. Da får barna smaken på mat som smaker noe
![]() |
|
|