Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste lasagneoppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 17:54   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Utrop

Din beste lasagneoppskrift

Jeg er på matlagern om dagen, ikke det, de pleier å få mat her i huset. Men jeg synes plutselig det er gøy å teste nye ting, og ikke minst lage fra bunnen av.

Så nå trenger jeg din beste lasagneoppskrift!

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 17:59   #2
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste lasagneoppskrift

Arken lager en utrolig god lasagne .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 18:43   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min lasagneoppskrift står i pastasaustråden din. I tillegg lager jeg hvit saus med masse reven muskatnøtt og bruker litt av den sammen med kjøttsausen mellom alle lagene.

Gammel 09-09-08, 18:47   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Min lasagneoppskrift står i pastasaustråden din. I tillegg lager jeg hvit saus med masse reven muskatnøtt og bruker litt av den sammen med kjøttsausen mellom alle lagene.

Bedre lasagne enn Elinblu sin skal man lete lenge etter.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 19:44   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager hvit saus med ost i, gjerne parmesan.

Kjøttet koker inn med selleri, løk og rødvin, samt flådde tomater og tomatpure, en dæsj balsamico og mange fedd hvitløk. Luksusvarianten innbærer også baconbiter.

Lasagnen legges lagvis, og det er viktig å ikke være gjerrig på den hvite sausen.

Sist redigert av Pepper Lemon : 09-09-08 kl 20:34. Årsak: Fedd, ikke flådd.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 19:47   #6
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg lager hvit saus med ost i, gjerne parmesan.

Kjøttet koker inn med selleri, løk og rødvin, samt flådde tomater og tomatpure, en dæsj balsamico og mange flådd hvitløk. Luksusvarianten innbærer også baconbiter.

Lasagnen legges lagvis, og det er viktig å ikke være gjerrig på den hvite sausen.

Den høres god ut! Også må det være tre lag pastaplater så lasagnen blir høy og fin.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:00   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager lasagne med den pastasausen jeg la ut i pastasaus-tråden din, og så legger jeg den lagvis med muskatkrydret hvit saus (gjerne med litt parmesan- eller mozarella smeltet i). Ikke for mye saus mellom platene, og helst 4-5 lag. Toppes med litt kjøttsaus, revet ost og basilikum, og så toppes den med noen klunker olivenolje med hvitløk eller peperocino (chiligreier). Skivet sopp er også godt i lasagnen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.