Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hvilken side

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-08, 13:41   #1
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Vet du hvilken side

man skal gå på i trafikken? Eller hvilken side man skal sykkle på?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 13:43   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vet du hvilken siden

Jeg både går og sykler på den siden det er fortau. Er det fortau på begge sider bruker jeg det høyre.

Gammel 13-09-08, 13:44   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vet du hvilken side

Mhm, det vet jeg.

Gammel 13-09-08, 13:46   #4
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg både går og sykler på den siden det er fortau. Er det fortau på begge sider bruker jeg det høyre.

Om det ikke er fortau da?

Gammel 13-09-08, 13:46   #5
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Mhm, det vet jeg.

Fortell da.

Gammel 13-09-08, 13:47   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykler på høyre og går på venstre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 13:48   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Om det ikke er fortau da?

Sykler på høyre, går på venstre.

Gammel 13-09-08, 13:49   #8
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Sykler på høyre, går på venstre.

Det er så mange som ikke kan det tydligvis.
Jeg har lært barna mine det, håper bare på at de følger det!

Gammel 13-09-08, 13:54   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Man skal sykle MED trafikken og gå MOT trafikken.

Enkelt enn å lære ungene at man skal gå og sykle på høyre og venstre siden

Sist redigert av Honda : 13-09-08 kl 14:19. Årsak: tenkte noe men skrev noe annet :fnis:
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 13:57   #10
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Enkelt å lære ungene en høyre og venstre.

Nja, det er det vel ikke alltid.

Gammel 13-09-08, 14:01   #11
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Men hvis man sykler og går av sykkelen i f.eks en bakke, så skal man fortsette på høyresiden selv om en går. Farligere å krysse veien enn å gå på høyresiden.

Det lærte jeg på "fem på" husker jeg.

Gammel 13-09-08, 14:19   #12
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Enkelt ENN å lære ungene en høyre og venstre.

Nja, det er det vel ikke alltid.

Hr rettet opp. tenkte noe men deler ble borte på tur fra hjernen og til fingrene

Gammel 13-09-08, 15:22   #13
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Men hvis man sykler og går av sykkelen i f.eks en bakke, så skal man fortsette på høyresiden selv om en går. Farligere å krysse veien enn å gå på høyresiden.

Det lærte jeg på "fem på" husker jeg.

Ja, og da ville jeg gått på innsiden.

Gammel 13-09-08, 15:30   #14
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sykler på høyre side - som regel i veibanen. Går på den siden av veien det passer meg - det er fortau på begge sider som regel. Hvis det ikke er fortau går jeg normalt sett på venstre side.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 15:48   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Og for all del: lær barna å GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ (og trill sykkelen) over fotgjenger-overgangen!

Jeg siterer deg jeg, så det blir gjentatt en gang til.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 16:59   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det er så mange som ikke kan det tydligvis.
Jeg har lært barna mine det, håper bare på at de følger det!

Det er ganske deprimerende å levere ungene på skolen, for når jeg går kommer ungene på mellom- og ungdomstrinnet gående og syklende (de starter 15 min. etter småtrinnet). Og de bruker stort sett hele veien bortsett fra akkurat det området der de burde ha gått/sykla.

Og for all del: lær barna å GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ (og trill sykkelen) over fotgjenger-overgangen!

Herremannen kom helt fortvila hjem i går, for han hadde vært ute og sykla med to kompiser som ikke bare hadde sykla over fotgjengerfeltet, men de hadde ledd av han da han leide sykkelen. Han er så hjernevaska av meg at han ikke hadde gitt seg, men han var helt ute av seg over at de ikke hørte på han. (De hadde sagt at han ikke hadde folkeskikk som leide sykkelen. )

Gammel 13-09-08, 17:05   #17
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det vet jeg. Her i byen er det stort sett fortau, og da er det hipp som happ hvilken side jeg går på, men med mindre det er veldig upraktisk, følger jeg det på landeveien.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 17:06   #18
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

En annen viktig ting å lære er når man leier sykkelen, er at man skal gå på innsiden av sykkelen. Sykkelen skal alltid være ytterst mot veien. En sykkel kan enkelt erstattes men ikke barnet.

Gammel 13-09-08, 18:23   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Man går til venstre og sykler til høyre. Det var barnelærdom da jeg var ung. :gammel:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:38   #20
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Kan noen lære de voksne det også? I tillegg bør syklister lære at de har vikeplikt i de fleste situasjoner. Har nesten blitt påkjørt flere ganger av gærne mannfolk på sykkel...

Og fotgjengere (og syklister) må lære at de alltid har vikeplikt for trikken! Selv i fotgjenger-felt og lyskryss! Fniser litt når jeg ser folk knytter nevene mot trikken i tro at det er trikken som ikke overholder vikeplikten.

Måtte forresten "redde" en meget distre dame i mobiltelefon her om dagen, som valset over et meget trafikert veikryss på rød mann. Rakk akkurat å trekke henne inn på fortauet igjen, før en stor bil kom dundrene over krysset. Sjåføren i bilen satt sikkert med mobil i handa også...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.