|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ære være alenemødre ...Jeg er SÅ glad for at jeg ikke er alenemor, det egner jeg meg ikke som, i allefall ikke i dag. Nå har jeg vært alene med gutta siden onsdag og i dag har jeg vært veldig nær å bli |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ære være alenemødre....Jepp. Det er helt klart både tyngre og til tider vanskeligere å være alene med barn, men det blir en helt annen situasjon enn den man opplever når partneren reiser bort noen dager eller uker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
guru advisor
|
![]() Sv: Ære være alenemødre....Uansett overskrift eller ikke, jeg skjønner hva du mener, og takler ikke alltid å være alene med begge to så veldig bra i lengden . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Ære være alenemødre....
Det vil jeg tro! Og jeg hadde selvfølgelig fikset å være alenemor, men jeg er veldig glad for at jeg ikke er det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ære være alenemødre....Jeg har nettopp vært alene med gutta i to uker, og synes faktisk det gikk forbausende knirkefritt. Når jeg er alene så blir jeg mer effektiv og får bedre rutiner på ting, jeg planlegger bedre og bruker ikke tid på å krangle om hvem som skal gjøre hva og okke seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Ære være alenemødre....Det oppleves nok som mer frustrerende å være alene med småbarn når man ikke er alene til vanlig. Og det sier jeg ikke for å nedvurdere enslige foreldre altså. De har det jo slik hele tiden, men tror det blir litt annerledes allikevel. |
![]() |
![]() |
#10 |
Come what may...
|
Samme her faktisk. Jeg er alene med barna sånn ca fra 3-6 måneder i året. 2-3 uker om gangen da hver annen måned. Det går så greit så, hvertfall hvis jeg ikke er syk.
![]() |
#11 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ære være alenemødre ...
![]() |
#12 |
Jeg innrømmer at innstillingen min i dag ikke var optimal |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lykkelig nygift.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ære være alenemødre ...Skjønner deg veldig godt. Det går greit for noen dager, for da vet jeg at jeg snart får avlastning. Håper du fikk slappet av.
![]() |
#14 |
mamma til 4 gull
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
![]() |
![]() Sv: Ære være alenemødre ...er tildaglig alene med 3-4 barn jeg og det går veldig bra .. pappan jobber i sverige så vi har desverre ikke fått kommet så langt at vi har fått flyttet i lag men hoper jo det skjer med tid og stunder... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Ære være alenemødre ...Jeg skjønner godt hva du mener med overskriften: Ære være alenemødre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Ære være alenemødre ...Jeg vet at det er mye tyngre å være alene når en vanligvis er to enn å være alenemamma på permanent basis. Som alenemamma vet en hva en har å forholde seg til, og det er rammene for hverdagen. Det er mye tyngre å gå gjennom dagen og tenke på hvor mye lettere det hadde vert å være to, tenke "hadde bare n vert her så kunne han...". |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
Det tror jeg er sant. Når man er to san dele på tingene når gubben kommer tilbake er det jo igjen likevekt.
Selv hadde jeg faktisk vært nokså glad om jeg hade en mann som hadde tatt i noen små tak gjennom min sønn sin oppvekst jeg.
Jeg kjenner at jeg ikke tar slike overskrifter som et kompliment. De indikerer at det er et sant helvete å være alenemor. Visst er det tungt, men som Puverheksa også sier i sitt innlegg: man vet hva man har å forholde seg til. Når de som er to sukker og stønner fordi de må være litt alene med egne blir jeg litt matt. |
![]() |
![]() |
#18 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Flott sagt Pulverheksa!
![]() |
#20 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Ære være alenemødre ...Nå har ikke jeg så lang erfaring som alenemor, en mnd bare.
![]() |
|
|