Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ica vanillinsocker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 13:14   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ica vanillinsocker

Det er det verste jeg noensinne har smakt. Jeg bruker alltid den hvite og grønne boksen med vaniljesukker, der det er tilsatt ekte vanilje. Men da jeg var på Ica i forrige uke og trengte vaniljesukker, hadde de kun denne og hadde det travelt og måtte bare ta det jeg fant.
Vel, da jeg åpnet boksen fikk jeg helt bakoversveis. Jeg kastet hele greia og hadde heldigvis vaniljeessens i hus, det er hvertfall bedre enn det skvipet der.
Vanillin er jo grusomt. Nå husker jeg hvor jeg hadde den smaken fra, den der First Price-melkeisen på boks. Fikk den servert hos ei venninne på nyttårsaften en gang og yøkk noe så grusomt. Den smaker en blanding av vann og vanillin. Vanillin-is!

Men Freia sitt vaniljesukker kan da ikke være rent vanillin? Det smaker jo ikke så grusomt som Ica sitt ... Eller er det bare jeg som har brukt den boksen med ekte vanilje så lenge at jeg ikke husker smaken på Freia sitt? Nei, det smaker ikke så ille som Ica sitt altså.

Gammel 04-11-09, 13:16   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ica vanillinsocker

Jeg har brukt det selv, og syntes det var helt likt Freia vaniljesukker.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 13:18   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det? Jøss. Det er vel et halvt år siden jeg brukte Freia sitt sist, for den grønne og hvite boksen er så ekstremt mye bedre, men jeg kan ikke huske at det smakte og luktet SÅ grusomt.

Gammel 04-11-09, 14:02   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri prøvd den grønne og hvite boksen, ergo jeg syns ICA sitt er helt greit..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:05   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Seriøst, gå over til ekte vanilje eller delvis ekte, hvertfall, og jeg skal love dere at vanillin smaker som horseshit etter kort tid. Jeg ble virkelig sjokkert. Har jeg BRUKT noe sånt uten å reagere tidligere? Jeg må ha vært i koma.

Gammel 04-11-09, 14:06   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feinschmeckere skyter seg selv i beinet, mener jeg. For det meste av det de får servert vil jo smake dynge. Og hva er da poenget?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:07   #7
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja så sterke følelser ang. vaniljesukker har ikke jeg heller akkurat.

Gammel 04-11-09, 14:11   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hey, ikke mobb! Dette er da ikke sterke følelser, jeg ble bare paff over at jeg ikke har kjent det før jeg sluttet med det.

Gammel 04-11-09, 14:55   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler at i lys av at du mener at ting laget med det som folk flest bruker, smaker pyton, så vil jeg ikke smake på det du mener er så godt, om jeg deretter vil synes det vanlige er pyton... *pragmatisk*

Sist redigert av Malama : 04-11-09 kl 15:04.
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 15:03   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det smaker ikke pyton i bakervarene, jeg har jo brukt det mange ganger og liker jo all slags mat. Men det lukter pyton i forhold til ordentlig vanilje, og om det er for mye vanillinsukker i bakervarene så er det for fremtredende ja. Jeg elsker vanilje og bruker ofte mer enn i oppskriften, så da må jeg holde meg langt unna disse, for det ødelegger smaken. Men en teskje eller to vil nok ikke merkes så mye. Og jeg er slett ingen feinsmecher, jeg spiser jo alt mulig dritt.

Gammel 04-11-09, 17:24   #11
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

kjente ikke noen forskjell jeg

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 17:30   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset har rett. Vanilin er IKKE godt. Tahitivanilje, evt bourbonvaniljestang er utrolig mye bedre. *Vaniljegourmand*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 17:37   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har brukt det selv, og syntes det var helt likt Freia vaniljesukker.

Jeg også, har begynt å kjøpe Ica sitt fast nå, siden det smaker det samme og koster omtrent halvparten.

Gammel 04-11-09, 18:17   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også bare det ekte vaniljesukkeret i grønn og hvit boks, evt. så lager jeg vaniljesukker selv. Jeg skal ALDRI gå tilbake til vanillin.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:34   #15
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg visste ikke at det var noe alternativ til freiaboksen.
Kan noen finne et bilde av den grønne og hvite boksen?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:36   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørsleffs Vanila

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:39   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Enig med Iset, Tørsleffs Vanila er best.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:42   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg bruker også bare det ekte vaniljesukkeret i grønn og hvit boks, evt. så lager jeg vaniljesukker selv. Jeg skal ALDRI gå tilbake til vanillin.

Ikke jeg heller. Man KAN ikke gå tilbake når man har prøvd mer ekte saker.

Gammel 04-11-09, 18:45   #19
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jøss, visste ikke om den grønn-hvite boksen en gang jeg. Må løpe og kjøpe.

Noen som har prøvd å lage eget vaniljesukker? Med vaniljestenger og sukker/melis...

Gammel 04-11-09, 18:55   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også den grønne og hvite og kan ikke bruke Freia sitt igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.