Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Min beste juleoppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 20:46   #1
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Min beste juleoppskrift

Kansje flere vil dele?

Jeg vil gjerne dele

Min x svigermors deilige julebrød:
1 liter skummet melk
1 pakke rosiner
150 gr smør

Kokes opp og avkjøles til 37 grader.

2 små kopper sukker
2 pk gjær
2 piskede egg
1,5 kg hvetemel (ca)

blandes i.

Hev i 1 time.
Bak ut 8 store boller
Etterhev.

180 grader på nederste rille

Beste jorunns havreflarn:
2 dl sukker
1 ts vaniljesukker
2 dl havregryn
2 dl hvetemel
1/2 ts bakepulver
1/2 dl fløte
1/2 dl sirup
150 gram margarin

Piske alt sammen.
280 grader i 10 min.

Fortrinnsvis julekaker, men god til is året rundt!

Gammel 02-09-08, 21:07   #2
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min beste juleoppskrift

Men kjære venn, er det nå vi skal begynne juleforberedelsene altså? :noterer:
Jeg er litt treg i år. Vanligvis er jeg i gang med julegavene i august! Takk for påminnelse!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:08   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget liste over kalenderaktiviteter i dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:08   #4
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Planlegging og sanking av oppskrifter iallfall

Bakingen tar jeg litt senere

Men jeg har kjæpt et par gaver allerede ja

Gammel 02-09-08, 21:09   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 02-09-08, 21:09   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Snart ferdig med kalendergaver :halvgal:

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 21:13   #7
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Du har fått på lua iallfall ser jeg

Gammel 02-09-08, 21:14   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Du har fått på lua iallfall ser jeg

Kun til ære for dere.

Gammel 02-09-08, 21:16   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Kalendergaver ja... jeg er jo ikke engang ferdig med kalenderen til minstemor

Gammel 02-09-08, 21:25   #10
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Standard

minstemor her har heller ikke kalender *må finne på noe annet*

Men jeg har funnet gavene til henne. Noe duplogreier de har i barnehagen. Noen dukker m seng og møbler etc. Jeg finner det ikke i butikkene, men de har visst på briolekolar.no!

Gammel 02-09-08, 21:46   #11
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tror det blir duplo på minstemor her også. Det er alltid en vinner. Og det kan de leke med begge to. Også hårstrikker, søte sokker osv. Huner ikke s nøye. mellombror blir jo superhappy om han får bilar-boxer/sokker osv... så det er jo veldig praktisk.

Gammel 02-09-08, 21:47   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dere er ikke riktig kloke :rister på hodet:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:04   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drar på "sommerferie" til helgen.
Får ta jul til påske jeg da kanskje?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:28   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle det ikke være oppskrifter her? :kjefte:

Gammel 02-09-08, 22:29   #15
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skulle det ikke være oppskrifter her? :kjefte:

Det er du som er kakedronning.

Gammel 02-09-08, 22:32   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

That's me! Men jeg har jo en kaketråd her inne pluss 500 enkle oppskriftstråder, så jeg har levert varene jeg.

Gammel 02-09-08, 22:39   #17
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

That's me! Men jeg har jo en kaketråd her inne pluss 500 enkle oppskriftstråder, så jeg har levert varene jeg.

Det har du!

Gammel 02-09-08, 22:58   #18
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Juletråd!

Gammel 02-09-08, 23:05   #19
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Allerede? :skrik:

Gammel 02-09-08, 23:06   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jah, jul er jo årets mest fantastiske tid. 1. desember hvert år blir jeg 5 år igjen og er manisk. Gleder meg ihjel!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.