Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mamma Mia!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 16:15   #1
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mamma Mia!

Var og så denne i går, og likte den godt. Hvis du har lyst på en skikkelig feelgood-film nå i sommer, kan den anbefales.

Men nå lurer jeg på en ting. Dere andre som har sett filmen; jeg rakk å se at både Björn og Benny var med i filmen - men var Agnetha og Annifrid der også?

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 16:46   #2
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mamma Mia!

Nei, jeg tror det var kun B og B som var på lerretet. Sant det var en herlig film.

Gammel 22-07-08, 17:10   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkelte kritiske røster likte den ikke.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=44045

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:14   #4
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg og mannen skal på kino i morgen og se filmen, jeg gleder meg.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:26   #5
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Enkelte kritiske røster likte den ikke.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=44045

Hehe ... den der gikk jeg glipp av, gitt. Takk for tips! Og joda, jeg er enig i mye av kritikken. Dette er pastellfarget og kommers så det holder. Men sangene er knallgode, og det er hysterisk morsomt å se Meryl Streep i platåstøvletter og paljettrikot med sleng.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:37   #6
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Standard

Da har vi vært på kino, og filmen var knallartig, og musikken helt konge!!

Gammel 23-07-08, 22:47   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal i morra - og er spent på om jeg får med meg hele filmen siden nevøen min skal debutere som barnevakt og ungene neppe sovner før jeg drar. :spent: Så Kung Fu Panda i dag, og trenger noe pastellfarga etter den opplevelsen (som forøvrig var positiv).

Gammel 23-07-08, 22:47   #8
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg håper vi får barnevakt så vi får sett den. Om så, så er iallefall musikken helt super. *ABBA fan*

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:48   #9
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maki, her.

Da har vi vært på kino, og filmen var knallartig, og musikken helt konge!!

Jepp, helt enig. Jeg og mannen så den på kino sist fredag.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 02:04   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sett den. Syns den var komisk. På alle måter.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 11:03   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Har sett den. Syns den var komisk. På alle måter.

Jeg plagdes litt i starten. De første scenene, fram til mor hadde møtt venninnene sine, var bare pinlige. Etter det lot jeg meg rive inn i musikaluniverset, og da det ble det bare moro. Og det ble jo ikke verre av at jeg synes at Colin Firth er den perfekte mann.

Gammel 01-08-08, 19:27   #12
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så den igår. Den var kjempebra. Har aldri opplevd at publikum har klappet etter en film, men det gjorde de etter "Mamma mia".

Tynn handling som de hadde fått mye ut av og utrolig artig å høre musikken i en slik setting. BRAVO!!!

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 19:38   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hørt masse godord om filmen, selv fra folk som vanligvis ikke er så begeistret for feel-good. Men, mitt problem er at jeg ikke kan fordra musikaler. Eksempelvis måtte jeg gi opp "Sweeney Todd" på DVD etter ca tre sekunder. Til dere som har sett "Mamma Mia": er det likevel en mulighet for at jeg vil like den?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:09   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah, den var her jeg bor når jeg var på ferie, så viser de den ikke mer, så nå må jeg vente til den kommer på DVD.

Gammel 01-08-08, 20:17   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal på tirsdag!!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:29   #16
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns det var en søt feelgood-film, men jeg klarte ikke å holde meg alvorlig når de begynte å synge. Det var rett og slett latterlig morsomt hver gang koret kom hoppende frem i lystig sang Og James Bond skal da vel ikke synge ...

Men musikken var helt fantastisk. Jeg tar meg selv i å synge Abba-sanger flere ganger om dagen i ettertid.

Gammel 01-08-08, 21:05   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bare meg som syntes den var litt teit?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:06   #18
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Standard

Og jeg har nå kjøpt ABBA-cd og spiller den om igjen og om igjen.

Gammel 01-08-08, 21:08   #19
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg har kun sett en reklame for filmen, og det var i grunnen nok for meg.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 21:17   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett forestillingen i London - to ganger, til og med. Historien er jo syltynn, men musikken redder hele greia så til de grader. Vet ikke om jeg skal se filmen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.