|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Rød kjole i bryllup?Vi skal i bryllup på sensommeren, der antrekk er "smoking/mørk dress". Da er det langt som gjelder, ikke sant?
![]() |
#2 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Jeg synes ikke det er mye. Jeg synes det fint kan brukes i et bryllup. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Hmm, jeg har brukt lang rød kjole med svart sjal over. Jeg overlevde! Det er da vanlig at gjestene har litt farger på seg i bryllup, og jeg tror neppe at det er mange som ser stygt på en for å gå med rødt i bryllup lenger. Det får være måte på strenge regler.
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Her staar i alle fall reglene for de ulike antrekkstypene. Hvis det er interessant, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Rød kjole i bryllup?Oh, i linken står det at "mørk dress" betyr at man kan ha kort kjole!
![]() |
#6 |
I could be violet sky
Hvor: Oslo
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Hugs berre at du ikkje kan vere vakrare enn brura! (Så kansje du burde ta ein heilt anonym kjole, Polyanna?)
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?
Det skal man vel ikke være altfor redd for. I mitt bryllup savnet jeg faktisk litt mer glam-faktor, enkelte av gjestene var litt vel hverdagslig kledd sammenlignet med meg i brudekjole, liksom. Det er jo å hedre brudeparet å pynte seg for dem, synes nå jeg. (Men vi hadde det kjempekoselig for det, altså!)
![]() |
#8 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Jeg er enig med Kanina her. Jeg satt stor pris på at folk pyntet seg i mitt bryllup. De som var penere enn meg til vanlig var det også den dagen
![]() |
#9 |
Peppy!
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Jeg ville valgt hvitt dersom jeg skulle blandet inn en annen farge. Jeg har et klart indre bilde av et sjal du kunne hatt, men klarer ikke å finne et godt bilde å vise deg. Skal lete litt til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Syns godt du kan ha rød kjole. I vårt bryllup så var det mange utrolig flotte kjoler og jeg husker jeg var helt rørt over hvor pent folk hadde pyntet seg, bare for oss liksom.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Hm, lekkert, Monsoon. Noe sånt og kanskje i en annen farge også? Jeg er ikke noe god på sjal, så tips er meget velkomne. Det samme er en adresse til en nettbutikk som har akkurat det jeg er ute etter.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Syns forresten det er litt frustrerende med "dobbel" kleskode. For tenk om man blir den eneste i lang kjole??
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg kan ikke tenke meg at du blir alene i lang kjole i et bryllup, da er alle gjestene veldig uformelle ihvertfall, vil tro det er en god blanding.
![]() |
#17 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
På Skikk-og bruksiden står det bare:
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Jeg har en lekker liten kortermet strikket bolero i tynt hvitt stoff med paljetter og perler fra Oasis. De har den på salg i hvit og svart, løp og kjøp. Ganske stor i str, så du skal ha str. 36 etter hva jeg kan anslå.
![]() |
#19 |
Peppy!
|
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Øh, butikker ja ... Jeg har virkelig ikke peiling, men kanskje Glassmagasinet eller Steen & Strøm i sentrum kunne vært et greit utgangspunkt. Jeg kjøpte en gang et sjal i en kjolebutikk ved siden av Steen & Strøm (typisk bryllupsantrekksbutikk), men den er visst nedlagt. Legger ved et par bilder av et chiffonsjal jeg brukte, som både kunne trekkes over skuldre for å beskytte litt, samt slenges over skuldrene ved mer ledige øyeblikk. Det var ganske anvendelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
I could be violet sky
Hvor: Oslo
![]() Sv: Rød kjole i bryllup?Min kommentar var berre meint som eit komplimang til smellvakre Polyanna altså
![]() |
|
|