Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Rød kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-08, 22:08   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rød kjole i bryllup?

Vi skal i bryllup på sensommeren, der antrekk er "smoking/mørk dress". Da er det langt som gjelder, ikke sant?

Den fineste kjolen jeg har av det slaget er en som er prikk lik den i avataren min. Tynne stropper, og en nydelig, ren rødfarge. Tykk silke med noen broderier på i samme farge.

Men det blir kanskje litt MYE? Og veldig bare skuldre? Har noen tips til hvordan den kan dempes ned? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvilken farge jeg skulle hatt på et eventuelt sjal.

Jeg har et kjempestort svart silkesjal med lange frynser og store broderier i primærfarger. Gammelt og arvet. Men det blir vel litt voldsomt med svart og rødt? Og så er det så stort at jeg sikkert kommer til å slenge det ganske snart...

Ideer?

Gammel 03-07-08, 22:12   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rød kjole i bryllup?

Jeg synes ikke det er mye. Jeg synes det fint kan brukes i et bryllup.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:12   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm, jeg har brukt lang rød kjole med svart sjal over. Jeg overlevde! Det er da vanlig at gjestene har litt farger på seg i bryllup, og jeg tror neppe at det er mange som ser stygt på en for å gå med rødt i bryllup lenger. Det får være måte på strenge regler.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:14   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Her staar i alle fall reglene for de ulike antrekkstypene. Hvis det er interessant, liksom.
http://www.skikkogbruk.no/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:18   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Rød kjole i bryllup?

Oh, i linken står det at "mørk dress" betyr at man kan ha kort kjole!
Jeg lurte på det ja, for vi skal i bryllup til høsten med kode "mørk dress".

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:20   #6
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Hugs berre at du ikkje kan vere vakrare enn brura! (Så kansje du burde ta ein heilt anonym kjole, Polyanna?)

Gammel 03-07-08, 22:28   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Hugs berre at du ikkje kan vere vakrare enn brura! (Så kansje du burde ta ein heilt anonym kjole, Polyanna?)

Det skal man vel ikke være altfor redd for. I mitt bryllup savnet jeg faktisk litt mer glam-faktor, enkelte av gjestene var litt vel hverdagslig kledd sammenlignet med meg i brudekjole, liksom. Det er jo å hedre brudeparet å pynte seg for dem, synes nå jeg. (Men vi hadde det kjempekoselig for det, altså!)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:32   #8
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Jeg er enig med Kanina her. Jeg satt stor pris på at folk pyntet seg i mitt bryllup. De som var penere enn meg til vanlig var det også den dagen Men det var vår dag, og oss de feiret. At folk ser helt smahing ut er jo bare strålende.

Rødt er ikke en fy-farge for meg med tanke på bryllup ihvertfall. Og svart sjal må vel være bra til?

Gammel 03-07-08, 22:34   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt hvitt dersom jeg skulle blandet inn en annen farge. Jeg har et klart indre bilde av et sjal du kunne hatt, men klarer ikke å finne et godt bilde å vise deg. Skal lete litt til.

Legger til et bilde av Audrey Hepburn med en rød kjole, hvor hun har rødt sjal til. Lekkert det også. Særlig med et stort, sølvfarget halskjede. Dersom du fant et rødt sjal i et annet type stoff så kunne det blitt kult. Jeg forstod det som at kjolen din var litt shiny, så kanskje noe som er mer matt og litt røffere i teksturen? F eks helt, helt tynnvevd og nesten gjennomsiktig. Ikke chiffontynt, men heller ikke thaisilke, om du skjønner hva jeg mener.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:37   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Syns godt du kan ha rød kjole. I vårt bryllup så var det mange utrolig flotte kjoler og jeg husker jeg var helt rørt over hvor pent folk hadde pyntet seg, bare for oss liksom.

Gammel 03-07-08, 22:37   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, lekkert, Monsoon. Noe sånt og kanskje i en annen farge også? Jeg er ikke noe god på sjal, så tips er meget velkomne. Det samme er en adresse til en nettbutikk som har akkurat det jeg er ute etter. (HATER å gå i butikker og lete!)

Gammel 03-07-08, 22:38   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Syns forresten det er litt frustrerende med "dobbel" kleskode. For tenk om man blir den eneste i lang kjole??

Gammel 03-07-08, 22:39   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, forresten, kanskje chiffon ville blitt fint? Langt, og snurret en runde rundt halsen, for så å henge langt bak? Det kan bli elegant.

Gammel 03-07-08, 22:39   #14
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Betyr ikke rød kjole at man har hatt seg med brudgommen da?

Gammel 03-07-08, 22:40   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du blir sikkert fantastisk lekker i den kjolen.

Jeg er konservativ på klesstil og ville hatt et sjal til å ha over skuldrene i kirken, men det er det eneste.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:44   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Syns forresten det er litt frustrerende med "dobbel" kleskode. For tenk om man blir den eneste i lang kjole??

Jeg kan ikke tenke meg at du blir alene i lang kjole i et bryllup, da er alle gjestene veldig uformelle ihvertfall, vil tro det er en god blanding.

Jeg hadde rød kjole og svart sjal og tilbehør til min søster giftet seg. Det var flott det, hadde satt opp håret i litt sånn spansk "flamencostil" med stram lugg til siden og oppsatte krøller bak.
Etter min mening kan man ikke bli for pyntet i et bryllup (et tradisjonelt et), kun for lite pyntet, og det synes jeg er kjedelig mht brudeparet som er i sin fulle stas.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:45   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Betyr ikke rød kjole at man har hatt seg med brudgommen da?

På Skikk-og bruksiden står det bare:

Tradisjonelt het det også at ingen kvinner skulle være kledd i rødt eller svart, men denne regelen blir ofte ignorert. Hvorfor man ikke skal kle seg i rødt eller svart, strides de lærde om, men det er trolig knyttet til overtro og djevelskap. Svart er også tradisjonelt sorgens farge.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 22:46   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en lekker liten kortermet strikket bolero i tynt hvitt stoff med paljetter og perler fra Oasis. De har den på salg i hvit og svart, løp og kjøp. Ganske stor i str, så du skal ha str. 36 etter hva jeg kan anslå.

Rødt er forøvrig smashing og visstnok blitt helt kosher i bryllup.

Gammel 03-07-08, 22:51   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Øh, butikker ja ... Jeg har virkelig ikke peiling, men kanskje Glassmagasinet eller Steen & Strøm i sentrum kunne vært et greit utgangspunkt. Jeg kjøpte en gang et sjal i en kjolebutikk ved siden av Steen & Strøm (typisk bryllupsantrekksbutikk), men den er visst nedlagt. Legger ved et par bilder av et chiffonsjal jeg brukte, som både kunne trekkes over skuldre for å beskytte litt, samt slenges over skuldrene ved mer ledige øyeblikk. Det var ganske anvendelig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sjal 1.jpg (33,8 KB, 78 visninger)
Filtype: jpg sjal 2.jpg (29,5 KB, 75 visninger)
Gammel 03-07-08, 23:35   #20
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Min kommentar var berre meint som eit komplimang til smellvakre Polyanna altså

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.