|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Svarer du på jobbtelefoner i ferien?http://e24.no/naeringsliv/article2565912.ece
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Ja, jeg svarer på telefonen og om jeg er hjemme leser jeg også mail. Nå er terskelen for å ringe til dem som har ferie, høy der jeg jobber, så antallet jobb relaterte telefoner i ferien er lavt. Jeg synes det er greit å ha kun en mobiltelefon og ville funnet det stressende å skulle operere med to.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?
Det jeg glemte å si er at der jeg jobber er det ikke kun de ansatte rundt meg som ringer meg på mobil. Jeg jobber i en organisasjon der også flere 1000 andre har tilgang til mitt nummer. De vet ikke at jeg har ferie heller, så det er pga det at jeg valgte denne løsningen.
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Da skjønner jeg godt at du gjør det på den måten |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Jeg sjekker ikke mail nødvendigvis, men svarer på telefonen om den ringer. Den ringte én gang i løpet av de tre ukene jeg hadde fri i juli, så det er ikke akkurat en belastning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Jeg tar jobbtelefoner, ja. Jeg har i tillegg vakttelefon på kveld, så den tar jeg selvsagt også. :edel: Det blir ikke akkurat stressende mye i juli, så den prisen betaler jeg gjerne for å yte god service til kundene mine.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Jeg er daglig leder i en liten organisasjon og selv om jeg har silt kraftig, så blir det noen telefoner jeg bare MÅ ta. Jeg har prøvd å være flink til å ikke sjekke mail før jeg faktisk får en melding om at jeg MÅ gjøre det, og jeg har i stor grad lagt fra meg telefonen.
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Det er så sjelden noen mailer eller ringer meg på fritiden eller i ferien at det er overhodet ikke noe problem, så jeg har ikke hatt noe behov for å filtrere eller screene. Jeg har ikke tilgang til jobbmailen hjemme, men sjefen og flere kolleger har privatadressen min, så de kan sende en mail hvis det er noe spesielt.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Har ikke jobbtelefon og skulle sjefen finne på å ringe svarer jeg nok. Jeg har sjekket mailen et par ganger, da. Ingen nye mailer siden slutten av juni.
![]() |
#10 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Jeg har på en måte lagt opp til å være tilgjengelig hele tiden. Kommer sikkert til å angre på det siden, men nå er det opplest og vedtatt i firmaet at jeg kan nås. Alltid.
![]() |
#12 |
Epikur
|
The rookie has spoken.
![]() |
#14 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Jeg bruker jobbtelefonen også privat, og har den derfor skrudd på hele ferien. Men den ligger ofte nederst i en veske.
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Ja, jeg tar jobbtelefoner i ferien og svarer på en del jobb-e-post i ferien om jeg er på nett der jeg er. Nå har jeg omtrent samme svermeriske forhold til jobben min som aC akkurat for tida, da.
![]() |
#17 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Det er svært sjeldent at jeg får jobbtelefoner eller jobbmail i sommerferien. Dermed syns jeg ikke det er noe problem. Andre ferier er egentlig ikke offisielle ferier, så da får jeg bare finne meg i de få henvendelsene som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Her var det full fart i ferien. Men skulle gjerne vært det foruten altså. Har kun to uker ferie i år, den første uka var det omtrent fire timer i telefonen per dag. Men var litt forberedet pga et stort prosjekt i sluttfasen samt et annet stort prosjekt med mange som jobbet. Tok det igjen med to uker med korte dager da jeg kom tilbake fra ferie. Men merker at to uker, med mye telefoner er altfor lite. Godt jeg har noen uker til gode til høsten
![]() |
#19 |
På farten igjen
![]() |
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Er alltid tilgjengelig på både mobil og internett. Til mannens store ergrelse.
![]() |
#20 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Svarer du på jobbtelefoner i ferien?Jeg svarer på telefoner fra kolleger, men ikke fra andre. Gir ikke ut mobilnummer til jobbkontakter, de får pent finne seg i at jeg bare er å treffe på kontoret. Ellers ville det aldri vært fred å få.
![]() |
|
|