Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flere som har 1.-klassinger til høsten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 17:11   #1
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Flere som har 1.-klassinger til høsten?

I dag er det akkurat 1 uke til storesnupp begynner i 1.klassen. En ny epoke begynner, for både stor og liten.
Må innrømme jeg er veldig spent på hvordan overgangen fra 2 dager i barnehagen, der hun kom rett før 10 om morran, til å må stå opp rundt 07 hver morgen blir. Vi må nok bli strengere med leggetida.

Ellers så er det vel det sosiale jeg er mest spent på. Frøkna mi kan være ganske stille og beskjeden, men har utviklet seg masse på den fronten det siste året. Dessuten er det 2 jenter fra barnehagen som er kommet i samme klasse, og det er jo veldig greit. I tillegg har hun et søskenbarn, en liten tøffing som kommer til å stille opp for henne om noe skulle bli ugreit. Det er godt å vite.

Ellers er jeg veldig obs på at hun skal se ordentlig ut, dvs. ha fine klær på, være ordnet på håret og slikt. Vet ikke om det betyr noe, men jeg har alltid vært opptatt av det.

Flere som er spente på overgangen barnehage/skole?

Gammel 11-08-08, 17:14   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere som har 1.-klassinger til høsten?

Nå har jeg to gutter selv og frøkna begynner ikke før om noen år.
Det jeg har merket med de jentene jeg kjenner som har begynt i 1 klasse er hvor mye de forandrer seg plutselig. De blir så store og modnes så fort.

Selv er jeg også opptatt av klær og hår. Guttungen begynner i 4 dette året og han får nye klær og er nyklipt før skolestart hvert år.

Gammel 11-08-08, 17:17   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en gutt som begynner i første klasse på mandag. Idag begynte han på SFO, og det gikk veldig fint.

Klærne kan jeg ikke si jeg tenker så mye på. Han har det han trenger av klær og vel så det, og de er bra nok i massevis til å gå på skolen med.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 17:26   #4
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Storesøster her begynner i første klasse på mandag.

Hun begynner på en engelsk skole.
Det er ingen fra barnehagen som begynner på samme skole, men hun har ei venninne som begynner i samme klasse.
Tror det kommer til å gå veldig bra selv om hun ikke har så mange venner fra før av.

Klærene tenker jeg ikke så mye på, men det blir vell ett nytt antrekk til første skole dag og noe nytt i 5årsdagen som er dagen etter skolestart.
Håret må vi tenke på. Hun har langt krøllete hår, så om vi ikke ordner det ser det ikke helt bra ut

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 17:41   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har jente som begynner neste mandag, og alle her er spente!
Hun har også vært vant med å ha god tid om morgenen, så det blir en overgang å stå opp tidlig hver dag! I dag fikk vi vite at hun kommer i klasse med to jenter i gata her som hun leker mye med, og det er koselig.

Hun har en storesøster og en kusine på skolen fra før, og det er nok trygt å vite for henne.

Når det gjelder klær og hår, er hun ganske bestemt selv på hvordan hun vil gå kledd, og helst ikke for snuppete. Hun kommer til å ha ny kjole 1.skoledag, men ellers er jeg mest opptatt av at klærne skal være gode å bevege seg i, og at hun liker dem selv. Håret vil hun helst ha løst, men jeg er opptatt av at det ikke skal falle ned i øynene på skolen.

Gammel 11-08-08, 17:46   #6
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Min femåring begynner i 1. klasse førstkommende mandag. Det er vemodig og fint på en og samme gang.

Jeg synes akkurat at han ble født, også har han allerede blitt skolegutt.

Jeg ryddet i klærne hans i går, og måtte kvitte meg med alle plagg han har i størrelse 110. Selv mange av plaggene i størrelse 116 begynner å skrante på nå, så nå er det bare å fylle på med 122/128.

Den lille gutten min begynner å bli stor.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 18:02   #7
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

To femåringer på SFO i dag, en uke til skolestart. SFO gikk over all forventning, de er veldig opptatt av å skaffe seg nye venner, og det er jo et godt tegn...

Klær og hår, ja. Jeg merker at jeg tenker litt mer på det nå enn jeg helst vil være bekjent av. Jeg har kjøpt en del nytt tøy til dem, rett og slett fordi de har vokst som om de sto i gjødsel i sommer. Og vi "sparer" det beste tøyet til mandagen.

Hår er egentlig bare et issue for jenta mi, og vi har akkurat begynt å spare til lang lugg, så det er jo et kapittel for seg selv. Men kommer nok til å oppfordre til oppsatt hår på skolen (som i bhg), både mtp lus og at det er i veien hvis ikke. Hun vil helst gjøre det selv, da...

Ellers kan vi sove nesten tre kvarter lenger pga mye, mye kortere vei til skole enn til bhg. I tillegg skal jeg være hjemme i permisjon, så jeg ser frem til litt roligere morgener rett og slett.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 18:25   #8
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

To snart 6åringer har startet på SFO og om en uke er det skolegangen som tar til. De er klare og gleder seg. Oppstart på SFO har kun vært positivt. De er blide og gode og tar dagene som de kommer.

De har vokst ut av veldig mye klær og trenger godt med påfyll. Får ta en ting av gangen. Noe nytt til skolestart må de få. Både disse to tuppene og deres tre storesøsken. Det var alltid litt viktig for meg og jeg overfører det til barna mine.

Jentene har hår til midjen. Uten lugg. Det er alltid i fletter, hestehale eller annet. De er flinke til å stelle det selv og lar meg også hjelpe til. Det henger nok på en stund til

Gammel 11-08-08, 19:19   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Minsten min (ja, han er nestminste i familien nå da) begynner i første trinn på mandag Han er klar som bare det, men jeg er egentlig ikke like klar... Han fyller ikke seks år før i slutten av oktober, og jeg synes han er så liten. Selv om han har tre søsken på skolen og kjenner alle på første trinn (sju stykker) så er jeg litt småbekymret. Men det vil vel helst gå bra!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:25   #10
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Vår yngste hadde sin første SFO-dag i dag, og skolen begynner om en uke. På vår skole er 5. klasse faddere for 1.klassingene, og iom at storebror begynner i 5. klasse ønsker alle jentene på hans trinn henne som fadderbarn. Gjett om hun er klar over sin egen verdi

Ellers så var hun så spent i dag at hun ikke fikk ned noe frokost, men da jeg hentet henne så kunne hun foretelle at hun allerede hadde fått en ny venn. Hun kjenner mange av barna som er på sfo, så overgangen var ikke så veldig brå (heldigvis).

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 19:51   #11
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en seksåring som var på SFO i dag for første gang. Der vil han gjerne gå hver dag, sier han, og er i det hele tatt ganske fornøyd. Det hjelper seff å ha en søster i tredje som har sverget på å banke opp alle som plager ham.

Gammel 11-08-08, 19:53   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seksåringen min har en storebror i tiende klasse, om noe skulle oppstå.
Det må vel være noe å slå i bordet med tipper jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:06   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ei tulle som begynner i 1.klasse neste mandag. Vi er spente alle sammen. Det blir uvant og ha et fast klokkeslett på morgenen og forholde seg til enten en skal på jobb eller ikke. Hun er opptatt av hvordan hun ser ut, og har veldig sterke meninger om klær, men foreløpig får jeg handle til henne. Hun hater shopping så til de grader. Vi prøvde en tur til byen på lørdag for å kjøpe 1.skoledag antrekk, men måtte bare gi opp til slutt. Hun er veldig klar for å begynne på skolen selv om hun ikke blir 6 år før i slutten av oktober. Det mener hun i alle fall selv. Hun har startet opp på SFO, og det virker som om hun trives der i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:37   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Seksåringen her startet også på SFO i dag. Og det gikk kjempefint. Men nå kjenner han både skolen (fra storesøster) og mange på SFO (fra barnehagen og gata). Neste mandag er det skolestart. Er litt mer spent på det, det er liksom så alvorlig. Og så er jeg spent på hvordan vår lille rakkar med maur i rompa kommer til å passe inn på skolen.

Gammel 11-08-08, 20:44   #15
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Seksåringen min har en storebror i tiende klasse, om noe skulle oppstå.
Det må vel være noe å slå i bordet med tipper jeg.

Det har min førsteklassing også - eller nesten da, en storesøster Ungene går på kombinert barne- og ungdomsskole, og snart har vi barn i 1., 3., 7. og 10. trinn. Årene bare flyr!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:48   #16
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Min yngste begynner på skolen om en uke. Hun gruegleder seg, som hun sier. Tror det blir veldig bra. Hun er en meget nysgjerrig dame, og tror hun vil storkose seg med å lære mange nye ting.

Gammel 11-08-08, 20:55   #17
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Minstepropell begynner i første klasse på mandag. Lille babyjenta mi. Tenk at hun har blitt så stor. Hun startet på SFO for to uker siden og det har gått strålende. Hun stortrives der. Jeg syns at hun er så liten. Hun blir ikke 6 før i november. Selv om hun føler segklar er jeg ikke sikker på at jeg er klar. Det går nok bra.

Gammel 11-08-08, 21:01   #18
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jepp. Førsteklassing her og. Han gleder seg, jeg synes selvfølgelig han er altfor liten, men det går sikkert helt fint.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:10   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har en gutt som begynner i første klasse på mandag. Idag begynte han på SFO, og det gikk veldig fint.

Klærne kan jeg ikke si jeg tenker så mye på. Han har det han trenger av klær og vel så det, og de er bra nok i massevis til å gå på skolen med.

Slik er det med min jente også. Hun begynte i dag og det gikk greit, helt til nabojenta ble hentet, da ville hun ikke bli igjen og ble hentet med.

Jeg kjøper nok ikke noe nytt til mandag, men noe ganske nytt, helt rent og pent blir det. Å stase opp ungene for mye hindrer dem bare i lek. Jeg synes kanskje til og med det blir litt teit å jåle opp ungene, eller være OPPTATT av det. Det viktigste er jo ikke hvordan de ser ut, men at de lærer noe, har det gøy, beveger seg, er tørre og varme, får nye venner osv. Hel, ren og pen er nok, pyntet kan de være til fest.

Her er det roligere/tregere start på dagen i fht barnehage. Hun pleide å dra før halv åtte, nå er det avgårde i åtte-nitiden.

Gammel 11-08-08, 21:12   #20
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Minste gutten min starter i 1. klasse til mandagen.
SFO har han startet på, har vært der 2 dager allerede.

Av erfaring vet jeg at de forandrer seg mye når de starter på skolen, så det blir spennende å se i hvilken retning minsten går.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.