|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() Galapagos - går det an med småbarn?Da tenker jeg barn på 5 - 6 år, ikke de aller minste. Lærlingens far drømmer om å ta ham med der, og har lyst til å dra neste år eller året etter. Jeg har ikke begynt å sjekke ut realismen i dette ennå, men det hadde vært interessant å høre om noen av dere har vært der? Erfaringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?Jeg har ikke vært akkurat der, men har reist med poden siden han var 6mnd gammel. Vi har reist utenfor allfarvei siden han var rundt 5 år. |
![]() |
![]() |
#3 |
Vaklende
|
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?Takk for gode innspill, Skvetten. Jeg synes det var fint å få bekreftet at også de små kan ha stort utbytte av reiser. Jeg skal sjekke opp litt mer, men min plan for neste år er egentlig en slags langsomkoselig interrailferie i Frankrike. Dette er noe faren (eksen min) vil ha med seg Lærlingen på, og selv om jeg er ønsket og invitert med, så er det ikke der jeg hadde tenkt å prioritere pengene neste år. Jeg kjenner også mer for Costa Rica om man først skal så langt, der er det også spennende men mer turistvennlig. Innbiller jeg meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?Jeg hadde helt konkrete planer om å dra til Galapagos (men kom meg aldri avgårde siden jeg traff mannen i mitt liv
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?
Lansomt gjennom Frankrike hadde vært herlig. Selv er jeg litt lysten på Russland om jeg skal ta tog. Så det er ikke umulig at turen går dit et av de nærmeste årene. |
![]() |
![]() |
#6 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?Jeg har vært der og det var en vidunderlig ferie med mange flotte inntrykk. Tror det er et must at barnet kan svømme og bruke dykkermaske med snorkel sånn at det får utbytte av snorklingen. Ville nok ha ventet til lærlingen var 7-8 år selv, for vår 5 åring er ikke god nok til å svømme/snorkle enda.
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?Det stod forresten en artikkel om galapagos i Famlien for en tid tilbake, jeg kjenner henne som ble intervjuet og hun reiser ofte dit med sønnen sin, fordi de har familie der.
![]() |
#9 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?Galapagos er helt fantastisk og kan generelt anbefales på det varmeste!
![]() |
#10 |
Vaklende
|
![]() Sv: Galapagos - går det an med småbarn?Tusen takk, Karima. Jeg heller mer og mer mot at det er best å vente, kanskje til han er 7-8 år, slik meisje foreslår. Det høres ut som om hele familien kan ha en hyggeligere ferie da? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|