Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

CV eller curriculum vitae

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-08, 21:39   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

CV eller curriculum vitae

Jeg mistet cv-en min i datakrasj og skal skrive den på nytt. Nå får jeg høre at curriculum vitae er avlegs som heading. Jeg er ikke enig. Hva mener dere?

Gammel 27-05-08, 21:44   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: CV eller curriculum vitae

Jeg har brukt enten den en eller den andre varianten, og oppfatter det ikke som avlegs å bruke curriculum vitea. Tror ikke det spiller noen rolle.

Gammel 27-05-08, 21:57   #3
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er tydeligvis avlegs, for min siste versjon (fra juni 2007) heter curriculum vitae. Jeg fikk forresten jobben, og har ingen sterke meninger om det hele.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:05   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Da er det greit. Jeg holder meg til curriculum vitae.
Takk for svar.

Gammel 27-05-08, 22:07   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det sto Curricilum Vitae på min forrige. Fikk jobben.

Gammel 27-05-08, 22:15   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville bare skrevet navnet mitt som "overskrift". Det er jo opplagt hva det er, liksom. For meg blir det nesten like dumt med CV/Curricilum Vitae överst paa CV-en som det blir aa skrive BREV överst paa et brev.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 22:24   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg ville bare skrevet navnet mitt som "overskrift". Det er jo opplagt hva det er, liksom. For meg blir det nesten like dumt med CV/Curricilum Vitae överst paa CV-en som det blir aa skrive BREV överst paa et brev.

Det er mere høytidelig med curriculum vitae eller cv.
Jeg har hørt om et tilfelle hvor søkeren ikke fikk jobben fordi cv-en var skrevet i feil rekkefølge.

Gammel 27-05-08, 22:55   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har curriculum vitae som overskrift.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 06:37   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg mottok en gang en CV og en levnedsbeskrivelse fra samme person. Samme informasjon omstokket. Vedkommende skjønte jo tydeligvis ikke at dette var samme ting og ja da blir du nok sjaltet ut.

Jeg liker ikke bruken av forkortelser som henger alene uansett hvor almnet kjent det er. Det morsome er at alle snakker om EN curriculum vitae mens det er jo egentlig ET curriculum vitae.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 07:04   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er litt enig med deg her. Jeg bruker heller ikke CV/Curriculum Vitae som header når jeg skriver en cv, men bruker navnet mitt.

Gammel 28-05-08, 07:06   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Synes også det er mest logisk med navnet mitt, og bruker det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.