|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Datoangivelser på engelskHva er egentlig korrekt skrivemåte? Er det forskjell på datering av brev og omtale av datoer i andre sammenhenger?
![]() |
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Datoangivelser på engelskDu kan vel bruke både 2008.05.26 eller May 26, 2008, men i den sammenhengen du sier til slutt vil jeg bruke sistnevne.
![]() |
#3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Datoangivelser på engelskThe arrangement will take place, May 26th. 2008
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Datoangivelser på engelskI mitt amerikanske firma m/sterke undertoner av UK så bruker vi 26 May 2008. Sikkert for å slippe komma og sånn 1st-, 2nd-, 3rd- og 4th-dilling.
![]() |
#5 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Datoangivelser på engelsk
Og den statsautoriserte translatøren sier seg enig. Da jeg var på translatørkurs for en del år tilbake sa kursleder at dette er den beste måten å skrive det på for folk leser det uansett som de vil inn i hodet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|