Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Varig konfirmasjonsgave til gutt

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-08, 18:38   #1
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Varig konfirmasjonsgave til gutt

Jeg trenger noen tips til en varig konfirmasjonsgave til gutt. Jentene får diamantring, men hva kan vi kjøpe til nevøene våre?
Kikkert har vært foreslått, andre forslag?

Gammel 20-04-08, 18:40   #2
Skytte

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Varig konfirmasjonsgave til gutt

Mannen har akkurat vært ute og kjøpt en hel haug med kvalitetsverktøy til nevøen sin. Gutten liker å mekke og skru, så jeg regner med at det kommer til å bli tatt godt i mot.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 18:40   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Praktutgave av Asbjørnsen og Moe eller Snorre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 18:43   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Mansjettknapper eller slipsnaal er en like varig gave som diamantring. Problemet er vel at mange ikke bruker saant naa. Alternativer kan kniv, böker, ryggsekk (har hört veldig mye positivt fra dem som har faatt dette).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 18:51   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også på ryggsekk, koffert eller turutstyr av noe slag.

Gammel 20-04-08, 19:05   #6
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Mansjettknapper eller slipsnaal er en like varig gave som diamantring. Problemet er vel at mange ikke bruker saant naa. Alternativer kan kniv, böker, ryggsekk (har hört veldig mye positivt fra dem som har faatt dette).

Mansjettknapper brukes jo enda, kanskje mer enn før her i landet.

Kunst er et alternativ eller sølv. Kakespader er kanskje ikke stas for en 14 åring, men det kan være fint å ha senere i livet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:06   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

jeg skal i konf til ett søskenbarn jeg har serdeles lite kontakt med, men tror jammen meg at tursekk var ett lurt alternativ i gave! Aner ikke hva gutten liker overhode, men tursekk kan enten brukes på tur, eller på reiser, og reise må han vel innimellom vel?

Gammel 20-04-08, 19:27   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Kunst? Bilde eller skulptur. Det er en kunstner som lager en bulldog som ser veldig trist ut med "piggete" halsbånd, den kan kanskje falle i smak. Samme mannen har lagd en fisk med piggete tenner. Kan skjekke ut hva kunstneren heter, det husker jeg aldri.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 19:28   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt klokker til gutta.

Gammel 20-04-08, 20:05   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder fremdeles en knapp på årgangswhiskey e.l.

Gammel 20-04-08, 20:07   #11
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg holder fremdeles en knapp på årgangswhiskey e.l.

Det glemte jeg å skrive. I enkelte kretser i England var dette faktisk en ikke uvanlig dåpsgave. En kasse portvin til å legges ned. Kjempestilig. Et lite problem om det drikkes av en gjeng 16 åringer da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 20:08   #12
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Kunst? Bilde eller skulptur. Det er en kunstner som lager en bulldog som ser veldig trist ut med "piggete" halsbånd, den kan kanskje falle i smak. Samme mannen har lagd en fisk med piggete tenner. Kan skjekke ut hva kunstneren heter, det husker jeg aldri.

Ole Martin Skaug

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:44   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Medlemsskap i OBOS, ABBL e.l
Kommer an på hvor de bor.

Penger i fond

Klokke med inngravering .

Årgangs vin

Fiskeutstyr

Lavvo

Familiebibel

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:44   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Ole Martin Skaug

Den var ikke mye søt du

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:45   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det glemte jeg å skrive. I enkelte kretser i England var dette faktisk en ikke uvanlig dåpsgave. En kasse portvin til å legges ned. Kjempestilig. Et lite problem om det drikkes av en gjeng 16 åringer da.

Joda, men man kan alltids gi den til foreldrene. Skrive en lapp og henge rundt halsen på flasken "sprettes når du er ferdig utdannet, fått første barn" osv.

Gammel 21-04-08, 09:53   #16
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Avsporing:
Som jente hadde jeg blitt litt misunnelig om guttesøskenbarna mine fikk fornuftige brukbare gaver mens jeg ble avspist med et smykke. Har fortsatt en del forholdsvis dyre smykker liggende som aldri har blitt brukt - fordi jeg ikke likte de da - og ikke nå heller.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:56   #17
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Avsporing:
Som jente hadde jeg blitt litt misunnelig om guttesøskenbarna mine fikk fornuftige brukbare gaver mens jeg ble avspist med et smykke. Har fortsatt en del forholdsvis dyre smykker liggende som aldri har blitt brukt - fordi jeg ikke likte de da - og ikke nå heller.

Men det er jo ikke noe argument mot å gi gutter brukbare gaver? Jeg ønska meg ikke smykker, og de jeg fikk lot jeg mora mi overta.

Jeg synes turutstyr er en smart gaveide. Det blir jo ikke en evighetsgave, men jeg tror nok de fleste fjortenåringer (nuvel, noe interesseavhengig er det vel) setter mer pris på det enn slipsnåler.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:57   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte en tursekk til konfirmanten i fjor. Han er den første i rekken av mine tantebarn (jeg har 9!) som konfirmeres og de andre har allerede fått presisert at de ønsker seg samme gave.

Gammel 21-04-08, 10:01   #19
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes turutstyr er en smart gaveide. Det blir jo ikke en evighetsgave, men jeg tror nok de fleste fjortenåringer (nuvel, noe interesseavhengig er det vel) setter mer pris på det enn slipsnåler.

Hvis man tenker på minnene turen gir, er de vel ikke så langt fra evige.

Tursekk, kniv, multiverktøy, kokeapparat, kikkert, telt, sovepose, hodelykt, fiskeutstyr... her er det noe i enhver prisklasse.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 11:15   #20
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Masse flotte ideer, takker og neier. Den bulldogen var nå "søt", men jeg kan vel med sikkerhet si det ikke blir den.
Og årgangsalkohol minner meg om fetteren min som drakk 40 år gammel cognac på 40 års dagen sin

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Avsporing:

- går det ann å ikke like en enkel diamantring i hvitt gull

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.