|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallNoe manglet vi selvsagt. Må få ordnet dette etter hvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallBabybjørn sin vippestol er klart den beste. Den er ikke så vanskelig å finne brukt heller. Gynger fint, og trekket er meget enkelt å få av og på, og vaske.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallBabybjørn vippestol, helt genialt overlegen de andre jeg har prøvd! Vi er veldig, veldig fornøyd med vår.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallBabybjørn vippestol
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallVi hadde fisher price vippestol. De har vibrering i rumpen som var helt fantastisk for kolikksmertene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallVi var superfornøyd med vår Babybjørn vippestol. Kan stilles inn fra nesten liggestilling til god sittestilling. Genialt at trekket kan taes av og vaskes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallVi hadde BB vippestol, men angret veldig. Pga kolikkbarn burde vi hatt en som vibrerte, for eksempel den Isolde nevner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallVippestol så er Babybjørn overlegen synes jeg. Gynger så fint når barnet beveger seg og liggestillingen er fin helt fra nyfødt. Enkel å vaske og enkel å ha med seg bort i den kjekke oppbevarings/transportbagen.
![]() |
#9 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallBabyBjørn vippestol er genial - må underskrive de andre her.
![]() |
#10 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallJeg anbefaler babybjørn vippestol. Barnet gir stolen litt bevegelse selv, og trekket er lett å ta på og av.
![]() |
#11 |
Tatt på
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallVippestolen har vi nesten ikke brukt, så der vil jeg ikke anbefale noen.
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycall
Vi har også hatt Prima Nova (brukt i nesten 3 år nå) og har vært godt fornøyd. Har blitt litt skurr i den i det siste (hører skurring i stedet for lydene fra Poden), men det skyldes nok at den har hatt x-antall turer i gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallSignerer de som anbefaler BabyBjørn, storebror brukte sin fra nyfødt og helt opp til drøye to år. Ser at mange babyer trives godt i de som gynger og spiller musikk. Men BB sin ser bedre ut i stua da, selv etter 3 år i jevn bruk (to babyer, hvorav storebror brukte den leenge). Med kollikkbarn ville jeg prøvd å få tak i en av de som synger og rister.
![]() |
#14 |
Pauset
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallDa tror jeg det blir Babybjörn sin vippestol. Intet kolikkbarn her i gården. Eneste lyd vi hører er grynt når hun er sulten eller vil bli tatt opp, og grynt som blir sinne om hun må vente for lenge på maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallVi har hatt walkie-talkie med babycall og var ikke fornøyde. Babycall-delen var forsåvidt grei, men den var for dårlig som walkie-talkie - og da er jo en del av poenget borte. Nå har vi SuperNova og er mye mer fornøyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallSlenger meg på alle de andre som anbefaler Babybjørn vippestol. Helt super!
![]() |
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallEr det greit og bra med vippestol? :Nysgjerrig: Hva sier fysioterapeuter?
![]() |
#18 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallBabyBjørn vippestol - har ikkje prøvd den, men den ser genial ut.
![]() |
#19 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycall
Jeg søkte litt siden jeg bare kan referere til det jeg har fått høre selv av fysioterapeuter, barneleger og kiropraktor.
Men bortsett fra det har fysioterapeuter, barneleger og kiropraktor (ja, og en manuellterapeut) frarådet vippestoler alltid.
![]() |
#20 |
Pauset
![]() Sv: Trenger utstyrstips til uro, vippestol og babycallVi skal ikke bare ha en vippestol, men skal ha to. Lillesøster er ekstremt kontaktsøkende, og det er vanskelig å få ordnet meg og de to eldste på badet uten å ha henne med. Vi skal derfor ha en vippestol stående konstant på badet. Det samme hadde jeg med lillebror. Bare det å dusje selv er mye greiere. Kan åpne dusjdøra og snakke litt og holde henne i ånde til jeg er ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|