Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Reparere parkett?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 11:09   #1
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Reparere parkett?

Det er berre å konstatere; parkett er verkeleg ikkje tingen for oss. To år etter at vi la ny parkett i stova, er den full av riper. Dei djupaste hakka let seg vel berre fikse ved å slipe ned parkettet (og det blir ikkje aktuelt før ungane er ferdige med å køyre rundt med diverse på parketten), men er det mogeleg å flikke litt på alle dei tynne, små, kvite stripene som på uforklarleg vis går på kryss og tvers på enkelte områder? Finst det eit slags middel som kan dempe stripene så dei ikkje syner så godt? Dette er ein lakka kirsebærparkett, med litt matt overflate.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:10   #2
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reparere parkett?

Polere med en god parkettpolish. Lån maskin, det er for tungt å ta for hånd.

Gammel 07-04-08, 11:14   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes noe å ha på ja, jeg vet faren min har brukt det på sin parkett. Spør i en eller annen "fagbutikk", f.eks. Maxbo. Tror det finnes sterkere lakkk å ha på enn den som er på når man kjøper parketten, så det kan kanskje være en løsning?

Vi vurderte å slipe parketten da vi for 2,5 år siden flyttet inn i huset vi bor nå. Når vi ser hvordan ungene leker, er vi glad vi droppet det! Vi skal ikke slipe parketten før eldste skal konfirmeres...

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:22   #4
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Konfirmasjonen er nok eit godt tidsperspektiv for sliping her og, trur eg! Det pinlege er sjølvsagt at alle dei djupaste ripene har vi vaksne klart å lage (under flytting av store møblar, som HAR møbelknottar, utan at det hjelpte stort), men alle dei kvite småstripene er nok frå bilar, togbane, gyngehest, og diverse leikar som alle har hatt diverse spisse delar. Og dei lyser verkeleg opp no når vårsola kikkar inn.

Eg takkar så masse for tips, og skal troppe opp hjå den lokale forhandlaren så snart som mogeleg. Eg prøvde å google litt på dette i går, men utan å finne noko. På FP ordna det seg med svar umiddelbart! og

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:40   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FP = orakel.

Det er min erfaring!

(Litt vanskelig når oraklet ikke er enig med seg selv men... Men det gir gode og underholdende diskusjoner innimellom! )

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 11:42   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får tak i trefarget sparkel.

Emneord
parkett-reperasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.