|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Bok til jente på fem?Vi skal på biblioteket på lørdag og jeg vil gjerne ha anbefalinger på bøker jeg kan lese for Vesla. Det må være en bok med flere kapitler - ikke ren billedbok, og det må ikke være Vestly, Lindgren, Egner eller andre av de mest kjente barnebokforfatterne - de har vi stort sett vært igjennom. Og så helst en koselig fortelling uten skumle elementer siden Vesla er litt sart av seg.
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok til jente på fem?Snuppa mi likte veldig godt "Matilda" av Roald Dahl. Den er riktignok litt skummel, men ikke verre enn vi leste den uten problemer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok til jente på fem?Av Roald Dahl kan jeg legge til Den fantastiske Mikkel Rev og Georgs magiske medisin.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Bok til jente på fem?Jeg kjøpte en bok til Iben her om dagen som med fordel kan brukes til litt eldre barn om kosekaninen Felix som reiser rundt om og sender hjem reisebrev. I boken er det 6 konvolutter med brev fra ulike land, spill, det er en provisorisk vev i det ene osv. Ganske artig.
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bok til jente på fem?Min femåring (nå seks) likte veldig godt en gammel, rar og tøysete bok som heter Trollkrittet. Og Charlie og sjokoladefabrikken, men den inneholder jo noen litt skumle sekvenser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bok til jente på fem?Trollkrittet husker jeg fra da jeg var barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|