Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere med peiling på blomster

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 13:26   #1
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere med peiling på blomster

Jeg dreper det meste,foruten orcideer (hvordan skrives nå det? ).
Men kunne godt tenkt meg noen store grønnplanter. Noen som har noen hardføre planter å anbefale.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 13:33   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere med peilig på blomster

Jeg kan ikke mye om blomster men jeg er flink til å ta livet av de.
Det eneste som har overlevd hos meg er aloe vera blomsten. Til tross for mangel på vann så vokser den snart ut av potten.

Gammel 27-02-08, 13:33   #3
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Fredslilje. Umulig å ta kverken på.

Flamingoblomst er også ganske hardfør.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 13:35   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Fredsliljer er de absolutt å anbefale, når de henger med hodet og du tror du har drept dem, så skal det bare en skvett vann til før de står der og strutter som aldri før. I tillegg er de gode luftrensere, og kan hjelpe til et bedre inneklima.

Gammel 27-02-08, 13:36   #5
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Må signere Fredsliljen. Den legger seg langflat, du gir den vann, og så er den lykkelig igjen. Helt genialt.

Zamiolculcas er også innmari hardfør. Den kan fint stå en mnd eller to uten vann.

Jeg har også den stripete forrest i bildet her. Jeg dreper det som er av planter, men denne har faktisk kommet med skudd(som har blitt til nye planter), og nå må jeg potte den om!! Den blir på en måte hvitere når den er helt tørr, og det er nok grunnen til at jeg husker å vanne den.

Gammel 27-02-08, 13:38   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Svigermors tunge ( har ikke bilde) er også umulig å ta knekken på.

Gammel 27-02-08, 13:39   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Zamiolculcas er også innmari hardfør. Den kan fint stå en mnd eller to uten vann.

Jeg har jo en sånn. Eller noe som ligner. Den har overlevd i hele 1 1/2 år hos meg. Det er lenge med tanke på at det fint kan 2 måneder mellom hver gang husker på å vanne.

Gammel 27-02-08, 13:39   #8
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Svigermors tunge ( har ikke bilde) er også umulig å ta knekken på.

Det er den ikke. Klarer det fint på et par måneder.

Gammel 27-02-08, 13:43   #9
Sarpo
Nybegynner

Sarpo sin avatar

Sarpo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Alt av typen sukkulenter.
De er grønne, hardføre, og du skal være rimelig på bærtur hvis du klarer å kverke dem.

Sarpo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 13:44   #10
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sarpo, her.

De er grønne, hardføre, og du skal være rimelig på bærtur hvis du klarer å kverke dem.

Da er jeg nok på bærtur, for de sukkulentene jeg har hatt har tatt kvelden innen et par-tre uker. De har nok fått for mye vann. *Periodevanner*

Gammel 27-02-08, 13:45   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kapitulert og innført plantefritt hjem. Jeg tar livet av alt. Absolutt alt. Til og med den falske planten min mor kjøpte begynte å kaste bladene sine.

Gammel 27-02-08, 13:46   #12
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sarpo

Gammel 27-02-08, 14:06   #13
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sukkulenter syns jeg passer best i hagen.

Gummiplanten, den levde fra jeg fra 16 til jeg var 30 år. Prøvde til og med å kille den, men ikke pokker. Nå fikk jeg endelig gitt den bort. Har ikke plass i stua mi til planter.

Gammel 27-02-08, 14:08   #14
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for tips.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 14:15   #15
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

"siste utvei" - grønn hengeplante. Min sto pakket ned i flytteeske fra den våren jeg slutta på folkehøgskolet og frem til studiestart 5 mnd etter. Klarte seg den...

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 01:53   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Pøh, sukkulenter er det eneste av planter jeg har klart å ta livet av.
Jeg er veldig glad i planter og har grønne fingre, men sukkulenter (åh ja og orkideer) klarer jeg bare ikke å få til.
Kaktus er forøvrig favorittplantene mine, spesielt de som har store blomster som bare blomstrer i et par timer hvert annet eller hvert tredje år.

Svigermors tunge er en ganske hardfør plante som tåler mye, ungkarens trøst og (aner ikke om den heter det eller om det er bare et kallenavn).

Gammel 29-02-08, 12:04   #17
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du sier du dreper det meste, bortsett fra orkide. Da ville jeg satset på orkideer var jeg deg. Det går for å være en vanskelig blomst å holde liv i over lengre tid. Tenk så imponert familie og venner vil bli.

De plantene jeg har, er sånne som tåler å bli tørre over lengre tid. Ikke fordi jeg ikke er flink med blomster, for det er jeg. Har arvet de grønne fingrene etter mor og mormor, men jeg har så mye annet å gjøre så jeg rekker ikke å stelle blomstene daglig.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 12:09   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Fredslilje. Umulig å ta kverken på.

Amatør.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har kapitulert og innført plantefritt hjem. Jeg tar livet av alt. Absolutt alt. Til og med den falske planten min mor kjøpte begynte å kaste bladene sine.

Jeg må bare signere Kirsebær her altså.

Erfaring tilsier at det er mulig å ta livet av alle typer planter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 12:44   #19
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jathropa Podagrica - den er den mest hardføre planten jeg noensinne har hatt i hus, og i tillegg er den skikkelig artig å se på. Den får nye blader hele tiden, og den blomster ofte.

Sist redigert av Fruktflua : 16-04-08 kl 20:23.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 14:38   #20
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jathropa Podagrica - den er den mest hardføre planten jeg noensinne har hatt i hus, og i tillegg er den skikkelig artig å se på. Den får nye blader hele tiden, og den blomster ofte.

Hvor får man tak i en sånn? Kan ikke huske å ha sett en på noen plantebutikker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.