Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lydbøker for jenter 10-12 år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 23:21   #1
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Lydbøker for jenter 10-12 år

Jenta vår er veldig glad i lydbøker. Problemet vårt er å finne lydbøker som fenger henne. Syns egentlig at de fleste lydbøkene enten passer best til gutter, eller er beregnet på mindre barn. Hadde blitt veldig glad for gode tips her

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:23   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lydbøker for jenter 10-12 år

Det finnes jo Harry Potter på lydbok.

Gammel 26-02-08, 23:25   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her finner du sikkert noe:
Ungdom
Barn

Gammel 26-02-08, 23:26   #4
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Her er en oversikt over lydbøker for barn: http://www.lydbokforlaget.no/katalog/katbar.html
Da jeg var på den alderen likte jeg Narnia-bøkene veldig godt, og Tove Jansson vokser man aldri fra. Torill Thorstad Haugers bøker om vikingtida er også spennende og kan passe både for jenter og gutter.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:27   #5
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sitron kom meg i forkjøpet. De jeg nevner er altså fra den lista over barnebøker.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:28   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Datteren min er veldig glad i Tsatziki , Unni Lindell bøker ( kyss, klapp og klem varianter), Svein og Rotta, Frøken Detektiv.

Gå på biblioteket å lån litt forskjellige og hør hva som faller i smak.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:29   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det var utrolig mange gode lydbøker på den ungdomslisten. Alt fra Skammarens dotter til En verdensomseiling under havet.

*klør i kjøpefingrene*

Gammel 26-02-08, 23:29   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Harry Potter er et godt tips. Hun har også hørt en del på det. Satziki har hun også hørt mye på. Men så skulle vi gjerne hatt tips om noen skikkelige "jentete" lydbøker.

Hun er veldig glad i å høre på "hårfine floker". Skulle gjerne hatt tips om lydbøker som er litt lik den.

Gammel 26-02-08, 23:31   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

De har jo frøken Detektiv der på lydforlaget, flere av Gaarder, Unni Lindell.

Gammel 26-02-08, 23:33   #10
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Jøss! Her var det mange gode forslag Tusen takk!
Tror helt sikkert jeg skal finne noe nå.
Tenkte jeg skulle prøve å finne ei god lydbok til henne til vi skal på åpskeferie. Da blir det en del bilkjøring og ei god lydbok får tiden til å gå så mye fortere

Gammel 26-02-08, 23:36   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Jøss! Her var det mange gode forslag Tusen takk!
Tror helt sikkert jeg skal finne noe nå.
Tenkte jeg skulle prøve å finne ei god lydbok til henne til vi skal på åpskeferie. Da blir det en del bilkjøring og ei god lydbok får tiden til å gå så mye fortere

Gå på biblioteket

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:47   #12
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Gå på biblioteket

Et godt tips, men hun har allerede lånt alt av interesse på biblioteket

Har vært inne på nettsidene jeg ble anbefalt og her var det mye bra. Det blir nok helt sikkert lydbok til påske nå Var så mye bra at det kan bli vanskelig å velge. Et luksusproblem

Gammel 27-02-08, 10:02   #13
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Hvis dere ikke har den, prøv "Tordivelen flyr i skumringen". Ellers så er "Doktor Proktors prompepulver" morsom, men kanskje litt barnslig i den alderen? Jålebukken og jeg har ledd godt av den i alle fall.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.