Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor mange bøker har dere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 22:36   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mange bøker har dere?

Jeg er visst i det kvantitative hjørnet for tida, jeg bare kom på at antall bøker i huset er et spørsmål som i en del forskning brukes som indikator på familiens "kulturelle kapital". Er litt nysgjerrig og lurer på hvor stor den kulturelle kapitalen er blant FPerne.

Vi har omtrent 700 bøker tilsammen. (tell ca antall bøker pr hyllemeter og gang med antall hyllemetre hvis du ikke gidder å telle hver eneste en )

Gammel 24-02-08, 22:38   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange bøker har dere?

Uhorvelig mange. (Må gå og legge meg, ikke telle bøker. )

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:39   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke antallet, men det er en god del. Vi holder på å flytte, og bøkene våre fyller nesten en hel bod hos broren min. Pappa har sagt at det er så slitsomt å hjelpe "slike akademikere" å flytte, men han gjør det igjen og igjen. (Han er gift med en som i alle år har jobbet i forlag, så de har flere svære vegger dekket med bøker.)

Gammel 24-02-08, 22:41   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg orker rett og slett ikke å telle, men sist jeg talte opp var for ti år siden og da var det i underkant av 500. Jeg har kjøpt mange bøker på ti år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:45   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Bare turbo har 2 billy bokhyller med bøker. som passer han nå. + masse på boden,og hos svigermor, etter pappaen sin.

Vi har masse,men ikke utpakket. har ikke plass

Gammel 24-02-08, 22:47   #6
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

For øyeblikket omtrent 10.

Ben "i eksil" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:48   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Regner med at vi har mellom 2-3000 bøker.

Gammel 24-02-08, 22:51   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde et kjapt overslag i kjellerstua nå og der tror jeg det står omtrent 600 bøker. Vi har bøker mange flere steder enn det, så at vi tipper 2000 er jeg sikker på, kanskje 3000 også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:52   #9
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Aner ikke, men vi hadde dem på lager en periode og da fylte bokeskene opp ca. 8 kubikkmeter....

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:52   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt regnet 50 hyllemeter, tror vi. (Når vi altså ikke er i eksil.)

Gammel 24-02-08, 22:56   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

I stua er det kanskje 350-400, talt opp ved kjapt overslag. I kjelleren kasse på kasse. Jobber med å få opp hyller der nede.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:26   #12
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Rundt regnet 50 hyllemeter, tror vi.

Omtrent det er det her også. Og så har jeg noen hyllemetre på jobb som jeg må se til å få fraktet hjem, men hvor skal de gjøre av seg, mon tro?

Gammel 25-02-08, 08:32   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde veldig mange, og jeg leser ganske mye, men nå har jeg hatt opprydning og gitt sikkert 500 bøker til bruktbua. Jeg orker ikke ha det stående og støve ned, de er jo allerede lest! Har endel kokebøker og helsebøker og slikt som jeg selvsagt ikke kvitter meg med, og vesla har 09218390844 barnebøker i hyller på rommet sitt, og de blir værende. Men ellers kjøper jeg som regel bøker i bruktbua, leser dem og bytter dem inn igjen.

Gammel 25-02-08, 08:55   #14
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Mange bøker er ikke nødvendigvis et tegn på høy kulturell kapital. Det kan like gjerne være et tegn på dårlig samlingsutvikling og manglende kassasjonsrutiner.

Når du gir bort det du ikke har behov for, finner du skattene.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:57   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig.

Gammel 25-02-08, 09:08   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri telt hvor mange bøker jeg har, men det er en god del. Jeg har gitt bort mye, hevet en del pocketbøker av lavere kvalitet og en del er stablet i kjelleren, vi har ikke fått en god ordning med bokhyller ennå, skulle ønske jeg kunne ha en vegg eller to med bare bøker, men ingen av rommene våre er laget slik at det passer. Sånn jeg har stabler på nattbordet, inni nattbordet, i esker, i en bokhylle og i søppelsekker.
Det er langt ifra mye høykulturelt, mye krim og annet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 09:23   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aner ikke,men det er mange. Og det er mest bøker som jeg leser om og om igjen, de som jeg er ferdig med, gir jeg bort eller gir på loppis.

Men jeg trenger å ha mange bøker, det er simpelten ett behov!

Gammel 25-02-08, 09:25   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor mange bøker har dere?

For mange, vi har noen tusen, og det kommer stadig nye i hus.
Vi prøver å rydde litt i de og gi bort det vi ikke vil ha men.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 09:43   #19
Maud
Påskehore

Medlem siden: Feb 2008
Maud har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Mange bøker er ikke nødvendigvis et tegn på høy kulturell kapital. Det kan like gjerne være et tegn på dårlig samlingsutvikling og manglende kassasjonsrutiner.

Det kan jeg skrive under på!

Maud er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 09:49   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har alt for mange bøker. Jeg ser verdien av å ha bøker som brukes i hus, men bøker som jeg leser en gang ser jeg ikke verdien i å ha stående i en bokhylle for så å flytte med seg hvis jeg skal flytte noen gang.
*burde ryddet skikkelig*

For noen år siden bestemte jeg meg for å ta meg sammen og heller låne det meste av bøker på bibliotek. Det fungerer utmerket synes jeg selv om man da ikke får kastet seg på de nyeste bøkene som kommer. Akkurat det ser jeg heller ikke det store poenget i å gjøre for min del.

Mange bøker kan også være et tegn på ren kapital
En slektning av mamma som er ekstremt rik og bor i USA har et digert bibliotek med alle klassikerne. Jeg har en stygg mistanke om at han har dem kun for å ha et bibliotek. Jeg ville blitt særdeles overrasket om jeg hadde sett ham lese en av bøkene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.