|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret påDet har seg slik at muligheten for å få seg bunad nå er ganske stor. Det er mulig at jeg og brødrene mine får dette til jul. "Problemet" er at en damebunad er mye dyrere enn herrebunad. Vi har tilknytning til Telemark og bor alle på Romerike. Prisen vil evt får til bunad blir ut fra herrebunaden, dermed "mangler" jeg endel penger får å få den bunaden jeg ønsker meg mest, beltestakken fra Telemark. Jeg er usikker på om jeg har råd til å legge inn 10000 selv for å få den. Alternativet er Romeriksbunaden, men den synes jeg egentlig ikke er noe fin. Ikke så lenge det er Telemarksbunaden som jeg alltid har ønsket meg. Hvor feil blir det å velge en helt annen bunad enn det jeg har tilknytning til? Jeg tenker mest på Grafferdrakten. Jeg har ikke så vidt jeg vet noe slekt i Gudbrandsdalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Kan du ikke spare litt da, så du får råd til Telemarksbunaden?
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Feil og feil, jeg hadde ikke giddet ha en dyr bunad fra et sted jeg ikke har tilknytning til. Men tilknytningen definerer du på mange måter selv. Spørsmålet er vel om du egentlig blir fornøyd med noe annet enn den riktige bunaden for deg, og om du vil angre i årevis fordi du ikke spyttet i noen ekstra tusenlapper eller ventet et års tid med pengeønsker til alle logiske dager før du kjøpte.
![]() |
#4 |
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Det er Telemark som er i hjertet mitt, ikke noe tvil om det. Jeg har Øst-Telemark barnebunad og har arvet en voksenbunad fra mormor. Problemet er bare at den på ingen måte har passet meg etter at jeg passerte 20 år. Det er mamma som bruker den. Jeg får nok spare litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Du venter. Du får julegaven nå og legger den til side og sparer opp til resten.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.
Ja jeg må nok det. Jeg har ønsket meg Beltestakken siden den andre ikke passet lenger, så jeg klarer vel å vente litt til. Eller så får jeg bare droppe å kjøpe ny dyr spinningsykkel og heller bruke ergometern litt lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Enig med de som sier at du sparer til du får råd til den du egentlig ønsker deg!!! Om du allerede har en, kunne du kanskje solgt den, og puttet pengene du får for den sammen med gaven.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jeg kan ikke selge den jeg har, den har jeg arvet av mormor. Fra jeg var bitteliten fikk jeg vite at jeg skulle arve den. Desverre var mormor helt flatbrystet og kjempetynn, jeg er ingen av delen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Romeriksbunaden vil jeg bare ikke ha, selv om den koster halvparten av beltestakken. nei, det er nok sparing som må til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: BNBE
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Jeg syns som de andre at du bør spare til du har råd til den bunaden du virkelig ønsker deg. Jeg har beltestakken, og jeg er så fornøyd. Føler meg utrolig fin når jeg har den på!
![]() |
#11 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.ok- da skjønner jeg godt at du ikke kan selge den. Er ellers enig med deg i at Romeriksbunaden ikke er spesielt fin... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Jeg har et veldig spesielt forhold til den bunaden selv om jeg ikke får brukt den selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Ja det har jeg ingen problemer med å forstå iom at den er et arvestykke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Audacious
|
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Jeg slutter meg til koret - spar til du har råd til den bunaden du virkelig vil ha. Dette er et plagg du skal bruke ved viktige anledninger resten av livet, det er verdt å forsake litt for å få råd til at det skal bli helt perfekt!
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret påSynger med!
![]() |
#16 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret på.Spar og kjøp den du vil ha..
![]() |
![]() |
#17 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Et bunadspørsmål som jeg egentlig "vet" svaret påDu sparer til du har råd til den du vil ha. Og så kan du ønske deg deler av bunaden til bursdag og neste jul osv, så tar det nok ikke så lang tid før du har bunaden i hus.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du sjekket om det går an å sy den om? Jeg kjenner ikke den bunaden, men der jeg kommer fra er det uendelig mye man kan gjøre med en bunad som er for liten eller for stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|