|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Jeg tror vi har laget de samme kakene til hver eneste bursdag i 4-5 år nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Gulrotkake som voksne liker, sjokoladekake som barn liker. :enkel og uinspirerende:
![]() |
#3 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Ostekake, vaniljekake, banankake, karamellkake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Sjokoladekake. Det liker jo alle, hvertfall jeg, og jeg er så ego at jeg bare lager kaker jeg liker. Hvis svigermor kommer pleier hun å ha med rullekake og kremkake.
![]() |
#5 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Jeg serverer alltid marengskake med vaniljekrem og svisker. Søt og uimotståelig! Ellers varierer vi.
![]() |
#6 |
Stort sett blid
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Svigermor pleier å bake marsipankake
![]() |
#7 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Vi pleier å lage "verdens beste brownies" i tillegg til noe gjærbakst og en eplekake med is. Grunnen til gjærbaksten og eplekaka er at minstegutten vår ikke tåler egg, og disse to er enkle å lage uten egg.
![]() |
#8 |
kåt vikingbrud
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Det kommer egentlig an på hvem sin bursdag det er |
![]() |
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Utvalget blir ikke så variert i barnebursdager pga melke og eggallergiker. Det blir sjokoladekake eller muffins.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Snuppa liker ikke så godt sjokoladekake, så i år bakte jeg bløtkake til henne. Av erfaring vet jeg at få barn liker dette, så jeg bakte også sjokoladekake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Varierer litt men det faste er marsipankake og krydderkake (ungenes favoritt), i år blir det i tillegg skolebrødstang (storebror bestilt), Oreokake og iskake av 2 ltr is som kvelves og pyntes med nonstop (fikk tips her inne).
![]() |
#13 |
Stort sett blid
Åshilds sviskekake
![]() |
#14 |
kåt vikingbrud
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Jeg
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Langpanne sjokoladekake, muffins og kanelboller er gjengangere i bursdagsselskap hos oss. Er det fest så lager jeg tredelt sjokoladekake som består av klissete sjokoladekakebunn, vaniljekrem og sjokolademousse på toppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Absolute Beginner
|
Til barneselskaper pleier vi å ha muffins og gele og boller og slikt som de fleste barn liker, men til familieselskapet ser jeg ikke noe problem i å variere litt. Ungene våre er stort sett altetende, så det er det minste problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ekstremt trøtt
|
Her kan jeg bytte ut kaker med god samvittighet så lenge jeg har et alternativ til barna. Det er ikke så mye å velge i som de kan spise og de eneste gangene jeg har samvittighet til å lage kaker de ikke kan spise er i familiebursdagene. De har jo en storesøster som tåler alt og hun er veldig glad for variasjonene.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilke kaker pleier dere å servere i bursdag?Jeg liker ikke kremkaker så det serveres aldri her.
![]() |
|
|