Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Størrelser på utedresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 20:25   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størrelser på utedresser

Hvor gammel er barnet ditt og hvilken størrelse bruker h*n i yttertøy?

I teksten til Katvig sine ytterdresser står det at de er store i str., og at man bør kjøpe et halvt nummer mindre. Et halvt nummer, lizzom. Ville dere likevel kjøpt 86 til en på 17 mnd?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:27   #2
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelser på utedresser

Jeg ville nok det, ja.

Da storebror fikk sin første dress sa butikkdamen at man skal kjøpe en str større enn det barnet bruker. Han var akkurat passert året og fikk str. 86.

Gammel 04-09-08, 20:30   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt 86 til vår gutt som bruker 86 til vanlig. (reima)

Den er litt stor, men ikke så stor at den kommer til å hemme han. Veldig mange kjøper stor dress sånn at de kan vokse inn i den (spesielt foreldregenerasjonen min). Som igjen gjør at det blir vanskelig å bevege seg.

Vist den er stor i størrelsen ville jeg nok kjøpt den størrelsen h*n bruker nå. Da passer den nok hele vinteren.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:30   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er fryktelig vanskelig. I fjor kjøpte jeg samme størrelse i Reima og Troll til storesøster, Reima var ganske god og romslig, Troll en tanke snau. I år kom jeg over et stativ med TTH, og de var kjempestore.

Det kan tenkes at jeg hadde gått for 86 til ei på 17 mnd dersom de er så store i størrelsen som det blir sagt. Min brukte en (husker ikke type) vinterdress i 86 da hun var 15-18 mnd, og det er ei ganske lang jente. Det er ikke godt når dressene blir for store.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:32   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Et halvt nummer, lizzom.

Ville gått for 89.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:34   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal man ha dressen et nummer større enn barnet bruker? Så storebror som er 95 cm skal ha ytterdress i str 104? *ser for meg svømmetur i dress*

Gammel 04-09-08, 20:42   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror bruker 98-104 vanlig tøy, vinterdressen i år er i størrelse 110.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:43   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Ville gått for 89.

Det var zmart.

Gammel 04-09-08, 20:44   #9
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det kommer jo selvsagt an på størrelsen på dressen. Det som tilsvarer en størrelse større, da.

Gammel 04-09-08, 20:49   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste på straks 6 år/ 127 cm får dress i 128. Hun er så tynn at hun fyller ut klærne lite, hun har venninner som er flere cm lavere som bruker større klær. Minstemann på halvannet/ drøyt 80 cm kommer til å drukne i Reimatec-en i str 86 tror jeg. Håper likevel at den går an å bruke.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 20:59   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Min kommer også til å drukne litt, men jeg er veldig betenkelig med å kjøpte str. 80 til en på nesten 17 mnd.

Gammel 04-09-08, 21:01   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Min kommer også til å drukne litt, men jeg er veldig betenkelig med å kjøpte str. 80 til en på nesten 17 mnd.

Ja, det er nettopp det. Kjedelig om den blir for liten før jul.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:07   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Min eldste brukte 98 i fjor, og i år er jeg usikker på om det blir 104 eller 110. Jeg tror han må prøve.

Hva jeg ville gjort i ditt tilfelle kommer jo an på hvor stort barnet er. Om det hadde vært min sønn på den alderen så ville jeg nok kjøpt 86 ja.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:13   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Mine to yngste gutter er hhv 8 og snart 6 år, skal kjøpe str. 140 og 122 i vinterdresser til dem.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:29   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

7 år, 122.
5 år, 98.
2 år, 86.

Men Dragebarn er generelt litt små.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 21:59   #16
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har 86 til min yngste på 18mnd, og 92 til min eldste på snart 3.
Dette er reima.

Har 98 til hun eldste også, men den svømte hun i, derfor kjøpte vi en i 92.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:39   #17
Left
Passiv

Standard

Storebror har en dress i str 116 og en i 122. Den største er nok litt for stor, men kan strammes godt i livet, og er lett og fin, så kommer ikke til å hemme han.
Lillebror har begge sine i str 104. Han drar klærne på en annen måte enn storebror, og bruker 104 i overdeler nå. Trangt blir det ikke, men han drukner ikke heller.
Jeg ville sett an dressen. Er den tynn og lett, med gode reguleringsmuligheter i livet osv kan den godt være litt stor.

Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:43   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten brukte 86 i Molo i vinter. Alder: 11 til 15mnd. Høyde 80-84cm og han var normal i vekt.

Vi har kjøpt PoP-dress i str 92 til vinteren og den blir nok helt perfekt til han som fyller 2 i januar. Han måler nå ca 86 cm. Tror nok at Molodressen er i minste laget nå om vi prøvde den på.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:45   #19
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en litt stor 2.5 åring og en liten 6 åring (eller kanskje en normal på 2.5 år...). De bruker henholdsvis 98 og 116. Dressene fra i fjor passer enda og de er i str 86 (Passer max frem til jul tipper jeg) og 116.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:48   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har brukt dresser i str. 86 (Troll og Exit) fra de var 15 mnd til nesten 2 år.
Fra nesten 2 år- 2,5 har de brukt 92.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.