|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Er det uhøflig å rydde når man har besøk?Er det uhøflig å rydde bordet før kaffegjestene har dratt?
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?Hø? Nei? Jeg sier alltid til gjestene at de bare må sitte, jeg skal bare ta vekk fra bordet. Så sitter de og prater mens jeg bare får bort det verste. Jeg går ikke rundt og vasker og styrer, men får serviset inn på kjøkkenet og rydder bort litt leker osv. Ikke manisk, men litt sånn her og der. Men nå har jeg aldri hatt kongen på besøk heller, så det har aldri vært noe tema.
![]() |
#4 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?JEg fløffer vel ikke akkurat sofaputene, men det kan hende at jeg vasker av bordet. Det kommer an på hvor mye vi har griset. JEg rydder gjerne bort asjetter og fat, men kopper og glass står igjen. Dersom ungene mine legger seg, går ut eller opp, rydder jeg litt unna.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?
Fantastisk problemstilling.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?Jeg tar det som et tegn på at jeg burde reist meg fra sofaen for lenge siden hvis verten eller vertinnen begynner å rydde rundt meg. Hvis de rydder bordet for å sette frem noe annet, eller hvis de tørker vekk våte flekker som man kan søle til klærne med, er det selvsagt uproblematisk, men hvis de begynner å fjerne kaffekoppen min, så skjønner jeg at jeg bør vende nesa hjemover snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?Nei, det syns jeg ikke. |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?Jeg synes det hadde vært litt merkelig om de jeg besøkte begynte å riste puter og tørke støv liksom, men å rydde AV og putte inn i oppvaskmaskina feks, det er liksom en del av det å ha det koselig rundt seg. Synes jeg.
![]() |
#10 |
Passiv
|
Hvis vertskapet virker uengasjert og lei og ikke gir noen forklaring på ryddingen så kan jeg skjønne det. Ellers ikke. Jeg ville ha hjulpet til med ryddingen og om det var på tide å dra ville jeg skjønt det uansett, tror jeg. |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?Aner ikke jeg. Aldri tenkt på dette egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er det uhøflig å rydde når man har besøk?"Nei da, baaaaare bli sittende. Vi får ikke sove likevel når morgenlyset skinner inn på denne måten."
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det spørs vel hvem du er hos? Jeg ser det litt an, og jeg vet at ingen av mine venner eller familien tar det som et tegn på at de bør gå hjem om jeg begynner å smårydde litt. Jeg ber dem ALLTID om å bli sittende også, slik at de ikke sitter og føler de må hjelpe til. Jeg fjerner jo bare det som ikke skal brukes mer, og jeg ser det veldig an. Tror egentlig jeg har veldig uformelle "selskaper" her, der folk føler seg hjemme og komfortable, samme hva jeg gjør.
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() |
#17 |
Passiv
|
Det håper jeg. Da har du mest sannsynlig overnattet for lenge. |
![]() |
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
Det syns jeg ikke det burde være. Jeg tror det er et oppdrag for Oddgeir. Tross alt må barn rydde opp på rommet når de har vært hos andre for å leke. Når barn må rydde, må voksne det også!
![]() |
|
|