Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan ligger dere an med juleforberedelser?
Ferdig!!! 1 0,88%
Mangler litt 41 35,96%
Mye igjen 43 37,72%
Har ikke begynt engang .... 29 25,44%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 10:03   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Ja, hvordan ligger dere an med juleforberedelsene deres?

Her begynner vi å nærme oss mål.

Mangler et par julegaver,en til en venn av storebror,en til en venninne, og noe annet småtterier.
Fikk barnehagebilderi dag, og da ble det plutselig tre gaver,ekstragaver,som vi må kjøpe rammer til

Har skrevet handleliste på all maten og noe er kjøpt inn.
Pinnekjøtt,surkål,pepperkakehus og pepperkakedeig.
Lagde og stekte 44 medisterkaker på lørdag.
Julekortene er ferdige, mangler å kjøpe noe pynt til de.

Vi skal kose oss i adventstiden i år.
Bla skal vi på besøk på en Julegård i Hokksund som heter Skibrekke Gård.
Der kan barna hoppe i høyet,lage julepynt,spise julegrøt og hilse på nissen.
Vi skal også bake kaker og lage pepperkakehus.

Gleder meg til alt det koselige vi skal gjøre

Julevask tar jeg ikke, da jeg alltid vasker grundig når jeg vasker.
det eneste jeg skal gjøre er å vaske taket i gangen fordi vi har byttet taklampe.

Glemte dette:
Har strøket dukene og pusset alt sølv ( takket være at jeg har hjemmekontor )
Alles klær er i boks, bare storebror og jeg som har fått nytt.Mulig nest eldste datter må ha kjole)

Sist redigert av Angelique : 03-12-07 kl 10:15.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:06   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

I år ligger vi bra an

Adventskalenderen var klar før tiden, julekortene er klar og vi har til og med kjøpt noen julegaver allerede. Kan ikke huske å ha ligget så godt an noengang tidligere

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:06   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke begynt en gang. Men det bekymrer meg ikke, jeg liker å bruke selve førjulstiden til juleforberedelser og har et ganske lavt ambisjonsnivå når det gjelder huslige MUST DOs.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:07   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Alle julegavene er i boks.
Noko av maten er handla inn.
Julekorta snart ferdig.

Skal snart begynne med litt baking. Blir ikkje så veldig mykje.
Pepperkaker, sandnøtter og kanelhjerter tenkte eg. Kanskje kvite kakemenn.
Har fått smultringer, potetlomper og vørtekake av bestemor til mannen.
Også skal eg fylle opp fryseren med rundstykker.

Gammel 03-12-07, 10:08   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Har igjen fire julegaver, har liste.

Har fått opp stjerne i vinduet, og adventsstake. Rød duk på stuebordet, og forholdsvis ryddig i heimen. Vi har stekt pepperkaker, og har kjøpt inn mandler og melis til brente mandler og marsipan. Vi har meldt oss på grøtfest på skolen og Luciafest i barnehagen. Samtidig, selvsagt.

Må kjøpe en nissepysj, og sjekke at Poden har store nok penklær. Trenger penklær til mor. Temmern har dress.

Julekortene er ferdig hos fotografen, de henter jeg når jeg skal dit den 12. Må kjøpe frimerker, har gullpenn.

Det kunne vært mye verre.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:27   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke løftet en finger ennå. Selvfølgelig. :seg sjøl lik:

Gammel 03-12-07, 10:41   #7
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Tok en fridag sammen med søsteren min på fredag. Vi "løp" rundt på Sandvika Storsenter og jeg er nesten i boks!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:51   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg har pyntet noe, og blir ferdig med en del av vaskinga i dag. Jentenes pentøy er klart, men trenger selv nytt juletøy.

Julekalenderen var ferdig litt før tiden, men vi venter fortsatt på julekortene.

Har mange julegaver å handle inn ennå, kaker skal bakes, og mat er ikke handlet inn........

Min kjedelige forkjølelse og bihulebetennelse forsinker prosessen noe....

Gammel 03-12-07, 11:10   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mangler litt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:31   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Har handlet 70 % av gavene. Tatt julekortbilde, men ikke kopiert det ut ennå.

Har laget en plan over desember, hva vi skal gjøre når, og det ser ikke ut for at det blir noen stressende måned ihvertfall. Ikke har jeg så høye ambisjoner at det gjør noe heller.

Vi baker 6 slag, handler inn endel ekstra godt pålegg, vasker litt her og der som vaskehjelpen vanligvis ikke gjør, og pyntingen er da bare kos.

Jeg gleder meg til jul!

Gammel 03-12-07, 11:34   #11
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Har vasket rundt de rommene som skulle vaskes rundt. Kjøkkenet, badet og gangen. Stua er vasket grundig, men ikke rundvask. Har byttet gardiner i stua, skal bytte på kjøkkenet i dag.

Har mye igjen enda, fått inn 10 julegaver, men har fortsatt 14 igjen. Har å gå over juleklær til barna, men tror alt er i orden der. Kun skylles opp og strykes.

Matinnkjøp har jeg ikke tenkt på enda engang. Mulig vi tar en Sverige tur. Skal ha bakedag til torsdag med en venninde. Pepperkaker bakes den 15 desember.

Ellers er det julepynt igjen, det taes ikke før nærmere jul.

Gammel 03-12-07, 12:04   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Mangler litt enda. Har 5 slag igjen å bake, skal lage noe julepynt med ungene, printe ut bilder til julekortene og vaske huset. Stort sett er det koselig ting igjen, bortsett fra vasking og rydding, da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:22   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at jeg kommer til å stresse i år igjen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:30   #14
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

I år er jeg treg og uinspirert. Har kommet et godt stykke på vei med julegavene da, men alt ligger nede på gjesterommet i en stor haug og venter på å bli pakket inn. Julekortene har ikke kommet enda og baking har jeg ikke begynt på en gang.. Vi reiser bort i jula så det blir ikke noe vasking og pynting da, men jeg har lovet mamma at jeg skal ta mye av bakingen så det *må* jeg gjøre. Men det er kos da, det og julekortskriving er det jeg liker best med juleforberedelsene. I morgen skal Lillemor være hjemme fra barnehagen så da skal vi ha juleverksted så hun får laget noen julegaver og skrevet/tegnet julekort til Oldemor m.fl. Det gleder jeg meg til.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:39   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Snakket akkurat med datteren min på 18 år.
Spurte om hun trengte ny kjole til jul, var nok akkurat sjakktrekk å spørre en klesgal 18 åring om det, men ihvertfall, ny kjole trengte hun.
Så vi skal ut å kjpe juleantrekk til henne, men det blir koselig det.

Gammel 03-12-07, 12:43   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her gjenstår å skrive julekortene og litt kakebaking og godtelaging. Ellers er alt på plass.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:48   #17
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Har igjen masse, både gaver og mathandel. n

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:03   #18
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Så og si ferdig. Har igjen 1 gave, det er til Elias. Men jeg vet hva jeg skal kjøpe da.

Dette står igjen:
*sende julekort
*2 kakesorter å bake
*lage pepperkakehus
*rundvaske kjøkkenet
*kjøpe juletre
*pynte til jul
*handle inn til julemiddagen

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:31   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har god tid. noe må jeg jo gjøre i desember hehe.

Harvasket rundt kjøkkenet, ikke for at det er jul men for at det trengtes.
Så har jeg hengt opp julegardiner på kjøkkenet.
Mangler endel julegaver. Og så skal jeg lage en kake. og turbo skal lage pepperkaker
Resten får vi fra mamma hihi

Julekortene hentet jeg i dag. Så de og takkekort fra dåpen skal sendes ut.
Fikk 2 ganger forsendiger fra fotoknudsen på dåps takkekort.
Men første gang var alle røde. Hun var helt rød og siste gang var de øddelagte.
Gah hehe

Gammel 03-12-07, 14:28   #20
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Æsj, måtte du minne meg på at det snart er jul da?

Har ikke begynt en gang....orker ikke..
Noen som har litt ekstra energi å gi meg?

Er sykmeldt ut året, har NULL energi...skulle ønske jula var over-

Jo, jeg har scrappet 22 julekort. Men ikke fikset bilde til dem ennå..

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.