Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kyllinggryte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 23:20   #1
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Spørsmål

Kyllinggryte

Jeg var her inne og fant en opskrift på kyllinggryte med bla creme fraiche som hørtes veldig god ut. Men nå kan jeg ikke finne den igjen! Er det noen som kan hjelpe meg å finne den igjen, eller hjelpe meg med en oppskrift?

Jeg har ikke mango og ikke sopp, ellers er utvalget godt i matboden

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:27   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllinggryte

Var det denne tråden? http://www.foreldreportalen.no/forum...inggryte+creme

Jeg lager ofte kylling i kokosmelkgryte. Da blanker du litt løk og hvitløk i en gryte, ha i kylling, paprika og gulrøtter i biter, en boks fettredusert kokosmelk+like mye vann, 3 ss fish sauce (kan ikke utelates syns jeg), chili (pulver, sweet chili saus eller fersk), koriander, ingefær og limegress (hvis du har). Kok til kyllingen er ferdig og smaken har satt seg. Server med fullkornnudler. Jeg pleier å servere med et lass sprøstekt østerssopp på toppen, men det er ikke nødvendig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:05   #3
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

ja, det var der jeg hadde sett den

Men din gryte hørtes også god ut, tror nok jeg vil prøve meg på den en gang. Hvor får du kjøpt denne fish sauce'n, og hva er det? Har alfri hørt om det jeg

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 12:09   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mm den skal jeg prøve. Daffy. Fishsauce selges i velassorterte butikker (står der med wok-sauser og lignende), og i innvandrerforretninger, spesielt asiatiske. Brukes mye i vårruller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.