|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Velkomstdrink?Jeg skal ha stor fest på lørdag, og det kommer mange som ikke kjenner så mange av de andre, og da er det min erfaring at en velkomstdrink er en god idé. Men hva? Det er jo gløggårstid, men det skal serveres indisk mat og da synes jeg det blir litt tungt med den type krydder allerede i drinken. Går det an å servere en bowle med noe tropiske frukter og sånt selv om det er november? Jeg har laget det mange ganger men da vanligvis alkoholfritt med ananasjus, mozell, isbiter, farris og frukt, skal jeg ha to forskjellige, en med og en uten alkohol? Forslag til ingredienser? Eller noe helt annet?
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkomstdrink?Hva med noe musserende? Mindre jobb på deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Velkomstdrink?Sangria eller ein halvtørr m(o?)usserande funkar godt på meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Velkomstdrink?Den klassiske Pimmsen har jo kommet med en vintercup. Pimms no 3. http://www.dooyoo.co.uk/drinks/pimms...inter/1022594/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Velkomstdrink?Jeg blir utrolig vennlig innstilt når jeg får Champagne
![]() |
#7 |
Teller ned
![]() Sv: Velkomstdrink?
Ikke noe dritt i bunnen, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Derfor jeg ikke skriver champagne. En champagnecoctail kan være en grei måte å bruke musserende vin på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Velkomstdrink?Frexinet Seco er vel ca 100 kr flaska og veldig god (til billig å vere |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Velkomstdrink?Noe lett, ikke for søtt og ikke med så mye alkohol i, slik at gjestene dine ikke blir stup fulle av to velkomstdrinker. Jeg synes det du foreslår høres greit ut, men så er jeg en enkel sjel.
![]() |
#12 |
Teller ned
![]() Sv: Velkomstdrink?Cristal er musserende og koster 84 kr flaska, den er god nok som velkomstdrink. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Velkomstdrink?"Ikke for søtt" er viktig.
![]() |
#14 |
One of These Days
|
![]() Sv: Velkomstdrink?Ikke søtt, er viktig! Ikke mye alkohol, er også viktig. Jeg har ingen erfaring med hva som faller i smak og er skikkelig sær på søte drinker, men tar som regel et lite glass av hva som måtte serveres. En blanding av noe sprit med litt sprite og isbiter med noe fruktbiter inni??? Jeg er grønn på dette, så jeg burde nok ikke svare på dette i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
Og "noe sprit" trenger ikke bli så dyrt om du kjenner "noen" som har kjelleren full av slikt (ikke HB altså).
![]() |
#16 |
-
Jeg gjør vel noe sånt som: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: Velkomstdrink?Jeg har laget en slags coctail av Apfelkorn, eplemost, vodka og is. Den er ganske frisk og fruktig. Kanskje litt mye jobb å lage 36 av den da.
![]() |
#18 |
Audacious
|
![]() Sv: Velkomstdrink?Ben Murphy, jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg aldri har bodd i et hus uten Angostura bitter. Jeg har jevnlig inntatt dette siden jeg var fem og et halvt.
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Det er utrolig hva man kan leve med å ha i hus hvis man tenker på det som blandevann.
![]() |
#20 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Velkomstdrink?Champagnecoctail funker veldig bra for meg; konjakk, sukkerbit og musserende tørr hvitvin. Nammenam! Og så så glad man blir ...
![]() |
|
|