Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Velkomstdrink?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 11:27   #1
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkomstdrink?

Jeg skal ha stor fest på lørdag, og det kommer mange som ikke kjenner så mange av de andre, og da er det min erfaring at en velkomstdrink er en god idé. Men hva? Det er jo gløggårstid, men det skal serveres indisk mat og da synes jeg det blir litt tungt med den type krydder allerede i drinken. Går det an å servere en bowle med noe tropiske frukter og sånt selv om det er november? Jeg har laget det mange ganger men da vanligvis alkoholfritt med ananasjus, mozell, isbiter, farris og frukt, skal jeg ha to forskjellige, en med og en uten alkohol? Forslag til ingredienser? Eller noe helt annet?

Gammel 14-11-07, 11:28   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkomstdrink?

Hva med noe musserende? Mindre jobb på deg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:29   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sangria eller ein halvtørr m(o?)usserande funkar godt på meg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:32   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Den klassiske Pimmsen har jo kommet med en vintercup. Pimms no 3. http://www.dooyoo.co.uk/drinks/pimms...inter/1022594/

Nå er ikke Pimms så kjent her i landet, men det er den ultimate fruktcup mener jeg.

Eller hva med en "mulled wine" litt likt gløgg men også litt anderledes

http://www.deliaonline.com/recipes/m...ne,907,RC.html

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:33   #5
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hva med noe musserende? Mindre jobb på deg.

I så fall Kir Royal

Creme de cassis i bunnen og boblevann over....

Gammel 14-11-07, 11:34   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir utrolig vennlig innstilt når jeg får Champagne .
Det er også lettvint for dere.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:36   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

I så fall Kir Royal

Creme de cassis i bunnen og boblevann over....

Ikke noe dritt i bunnen, nei.
Det beste er Champagne, men det kan fort bli dyrt hvis det komme mange mennesker.

Gammel 14-11-07, 11:39   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Champagne er litt utenfor mitt budsjett, dessverre. Det kommer ca. 36 stykker.

Gammel 14-11-07, 11:41   #9
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ikke noe dritt i bunnen, nei.
Det beste er Champagne, men det kan fort bli dyrt hvis det komme mange mennesker.

Derfor jeg ikke skriver champagne. En champagnecoctail kan være en grei måte å bruke musserende vin på.

Gammel 14-11-07, 11:41   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frexinet Seco er vel ca 100 kr flaska og veldig god (til billig å vere )

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:43   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe lett, ikke for søtt og ikke med så mye alkohol i, slik at gjestene dine ikke blir stup fulle av to velkomstdrinker. Jeg synes det du foreslår høres greit ut, men så er jeg en enkel sjel.

Gammel 14-11-07, 11:47   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Cristal er musserende og koster 84 kr flaska, den er god nok som velkomstdrink.

Gammel 14-11-07, 12:20   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Ikke for søtt" er viktig. Jeg har aldri laget sånn bowle, og synes de ofte er for søte, men det høres godt ut hvis det er ordentlig friskt - kan man f.eks. lage den med billig tørr musserende i stedet for mozell? (Champagne og appelsinjuice er i alle fall en klassisk brunch-drikk, som er langt bedre enn det kanskje høres ut.)

Sikkert litt utenfor ditt budsjett, men: Jeg hadde en haug kolleger på fest for en del år siden; en av dem har bartenderbakgrunn og kom et par timer før festen for å eksperimentere seg frem til den beste blandingen for en Manhattan som velkomstdrink. Den ble etter hvert veldig god (rød vermut, canadisk bourbon, litt angostura bitter og et cocktailbær i hvert glass; BenMurphy husker sikkert blandingsforholdet), og vi har brukt den flere ganger senere, men den er rimelig sterk, så den kan være skummel hvis folk drikker noe særlig mer enn én eller to i rask rekkefølge. (Hvis man, for eksempel, ender opp med å drikke 4-5 av sorten før festen egentlig har begynt, for å være sikker på at den er god. )

Gammel 14-11-07, 14:00   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke søtt, er viktig! Ikke mye alkohol, er også viktig. Jeg har ingen erfaring med hva som faller i smak og er skikkelig sær på søte drinker, men tar som regel et lite glass av hva som måtte serveres. En blanding av noe sprit med litt sprite og isbiter med noe fruktbiter inni??? Jeg er grønn på dette, så jeg burde nok ikke svare på dette i det hele tatt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 14:34   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

En blanding av noe sprit med litt sprite og isbiter med noe fruktbiter inni??? Jeg er grønn på dette, så jeg burde nok ikke svare på dette i det hele tatt.

Og "noe sprit" trenger ikke bli så dyrt om du kjenner "noen" som har kjelleren full av slikt (ikke HB altså).

Gammel 14-11-07, 14:46   #16
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den ble etter hvert veldig god (rød vermut, canadisk bourbon, litt angostura bitter og et cocktailbær i hvert glass; BenMurphy husker sikkert blandingsforholdet)

Jeg gjør vel noe sånt som:

4 deler canadisk whisky (Canadian Club)
1 del rød vermut (Martini Rosso)
Noen dråper Angostura bitter (Det blir kjedelig uten; hvis du kjøper en flaske har du gjerne nok til resten av livet, kanskje barna kan arve flasken til og med)

Rist i shaker med isbiter.
Sil i glasset og putt et cocktailbær oppi.

Det er kjempegodt, og ganske gammeldags (og litt skummelt).

Ben "hearts full of youth" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 14:51   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget en slags coctail av Apfelkorn, eplemost, vodka og is. Den er ganske frisk og fruktig. Kanskje litt mye jobb å lage 36 av den da.

Ellers syns jeg ofte vi får traust Martini også. Ikke så veldig fresht og spennende, men helt greit når man skal stå med glass og prate.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:20   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Ben Murphy, jeg tror jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg aldri har bodd i et hus uten Angostura bitter. Jeg har jevnlig inntatt dette siden jeg var fem og et halvt. Men bringer jeg kanadisk whisky inn i dette hus tror jeg det blir skilsmisse!

Gammel 14-11-07, 16:21   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men bringer jeg kanadisk whisky inn i dette hus tror jeg det blir skilsmisse!

Det er utrolig hva man kan leve med å ha i hus hvis man tenker på det som blandevann.

Gammel 14-11-07, 16:46   #20
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Champagnecoctail funker veldig bra for meg; konjakk, sukkerbit og musserende tørr hvitvin. Nammenam! Og så så glad man blir ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.