Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Treng hjelp med ei oppskrift

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 12:29   #1
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Treng hjelp med ei oppskrift

Tenkte eg skulle prøve denne gryteretten i dag men det står 1 ts buljong, er dette buljongpulver da?. Syns det var lite veske, men er vel nok med tomatpuren kanskje?, også sper ein på med fløyta og rømmen etterpå.

GRYTERETT:
Antall porsjoner: 6
Tilberedningstid: 40 min.
Ingredienser:
1 kg kjøttdeig
2 purreløk
4 løk
2 gulrøtter
salt
pepper
1 stor ts buljong
1 ss karri
2 ss sukker
2 små glass tomatpure
1/2 boks fløte
1 boks rømme
Tilberedning:
Først stekes kjøttdeig og tilsettes salt og pepper. Deretter surres purre, løk og gulrøtter i karri. Bland dette sammen med kjøttdeigen, tilsett buljong, sukker og tomatpureen. Kok dette opp. Smak til med fløte og rømme. Serveres med ris, ferskt brød og en frisk salat.

Gammel 14-11-07, 18:41   #2
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Treng hjelp med ei oppskrift

Fikk du prøvd den?
Jeg ville absolutt tro at det er ferdig utblandet buljong det skal være. Utfra oppskriften ville jeg også tro det blir nok væske, men synes det var mye tomatpure.

Si fra hvordan den smakte. Kanskje jeg prøver oppskriften din jeg og

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:59   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nok væske, ja.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 21:03   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg måtte ha oppi eindel vatn ja så det var nok 1 ts buljongpulver utblanda i vatn. Veit ikkje heilt kor mykje vatn eg brukte men 5-7 dl kanskje. Kunne nok hatt litt meir. Eg tok litt mindre tomatpure.
Den blei kjempegod, så oppskrifta er lagra og vil definitivt bli brukt seinare.
Veldig enkelt var det og.
Muleg det blir denne på vennefest me skal ha i jula

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.