Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan jeg gjøre med kjøttboller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 12:07   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva kan jeg gjøre med kjøttboller?

Jeg har lyst på kjøttboller men jeg er lei av tomatsaus og vil ikke ha pizza. Hva kan vi lage da?

(Kjøttbollene er ferdig stekt. Jeg trenger bare tilbehøret..)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 12:08   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med kjøttboller?

Fløtesaus, poteter, kålrabistapp og rødkål.

Gammel 21-10-07, 12:09   #3
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fløtesaus, poteter, kålrabistapp.

Og tyttebærsyltetøy!

Gammel 21-10-07, 12:13   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Gi meg oppskrift på fløtesaus så kan jeg si om jeg har lyst på det.

Gammel 21-10-07, 12:13   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Bruk de som kjøttkaker med brun saus, kålstuing og erter.

Kan også ha de sammen med ris og en god saus, ikke så nøye hva slags saus egentlig. Grønnsaker ved siden av alltid godt.

Gammel 21-10-07, 12:14   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Det er vanligbrunsaus, også har du fløte i istedfor vann eller melk. Det blir faktisk skikkelig godt!

Gammel 21-10-07, 12:14   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ris og saus. Tjah. Klarer bare ikke se for meg noen annen saus enn tomatsaus. Ris og fløtesaus?

Gammel 21-10-07, 12:16   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Gi meg oppskrift på fløtesaus så kan jeg si om jeg har lyst på det.

En pk toro bernaise, en pk toro fløtesaus, spe på med fløte og cremé fraiche.

Gammel 21-10-07, 12:16   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Har ingen sauspakker i hus

Gammel 21-10-07, 12:18   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Brunsaus, kokt potet, erterstuing og tyttebær :namm:

Gammel 21-10-07, 12:19   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Fløtesaus er jo bare brun saus spedd med halvparten vann og halvparten fløte...

Gammel 21-10-07, 12:21   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Fløtesaus er jo bare brun saus spedd med halvparten vann og halvparten fløte...

Det skal jeg klare

Gammel 21-10-07, 12:22   #13
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøttboller og potetmos

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 12:22   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Fløtesaus er veldig godt til. Det er de de bruker til vanlig i sverige.

Evt kan du bruke spagetti og hvilke som helst annen saus til.

Gammel 21-10-07, 12:25   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Kjøttboller og potetmos

Det er jo absolutt en mulighet. At jeg ikke tenkte på det. Men nå vil mannen ha ris og fløtesaus så da blir det det i dag tror jeg. Potetmos og fløtesaus er kanskje ikke den beste kombinasjonen?

Gammel 21-10-07, 12:27   #16
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Kjøttboller, potetmos og fløtesaus er jo også godt da.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 12:42   #17
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Kjøttboller, potetmos og fløtesaus er jo også godt da.

skikkelig jumjum ja , og enda bedre blir det med kokt broccoli og kokte gulrøtter til.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 13:13   #18
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Potetmos og fløtesaus er kanskje ikke den beste kombinasjonen?

Jo, det er veldig godt. Og så tyttebærsyltetøy, da.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 13:55   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg signerer Libra!

Gammel 21-10-07, 14:00   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Har ikke tyttebærsyltetøy, men det overlever vi. Mannen står og skreller poteter til potetmos nå. Også får jeg reise meg opp fra sofaen etterhvert og prøve meg på litt fløtesaus. Har ikke en hel pakke fløte da, kan jeg bruke litt melk og litt fløte? Ingenting vann? Bruker jo vanligvis bare vann i brunsaus?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.