Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middagsretter uten løk

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 16:30   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middagsretter uten løk

Det virker dessverre som om Knerten får magesmerter når jeg spiser hvitløk. Ergo tør jeg heller ikke spise vanlig løk, i frykt for at også det medfører mageknip.
Problemet er bare at vi vanligvis bruker løk i det aller meste vi lager, så jeg blir helt hjelpesløs når jeg skal lage middag for tida.
I dag blir det noe så kjedelig som makaroni- og skinkegrateng. Ellers har jeg laget tomatsuppe, grøt, spagetti med tomatsaus, pasta carbonara, kjøttboller, torsk og laks i det siste. Andre tips mottak med stor takk!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:03   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middagsretter uten løk

Jeg ville prøvd å spise noe med løk i, for å se om det blri en reaksjon eller ei. Hvitløk og løk er jo ikke det samme. Løk er jo helt essensielt i mat.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 17:08   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lag mat som du pleier og dropp løken. erstatt med diverse grønnsaker og urter.

Gammel 19-09-07, 14:07   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Lag mat som du pleier og dropp løken. erstatt med diverse grønnsaker og urter.

Jeg prøver, men jeg det er så mye jeg ikke synes egner seg uten løk eller hvitløk ...

Gammel 19-09-07, 14:10   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Kan du erstatte med purre?

Gammel 19-09-07, 14:12   #6
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg trodde de fleste spedbarn (som ammes) reagerer når mor spiser løk? Mine har i alle fall reagert ganske kraftig på det de gangene jeg har prøvd.

Gammel 19-09-07, 15:21   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg trodde de fleste spedbarn (som ammes) reagerer når mor spiser løk? Mine har i alle fall reagert ganske kraftig på det de gangene jeg har prøvd.

Begge mine tålte og tåler løk. Noe jeg er veldig glad for. Jeg orket aldri dille med å unngå ting de _kanskje_ kunne reagere på.

For ordens skyld: hadde babyene fått vondt i magen, ville jeg selvsagt droppet løk, melk eller hva det nå var.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 15:29   #8
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Begge mine tålte og tåler løk. Noe jeg er veldig glad for. Jeg orket aldri dille med å unngå ting de _kanskje_ kunne reagere på.

Lillemor reagerte kun på rå løk. Ikke hvitløk og heller ikke stekt løk. Jeg har lyst til å teste om han tåler stekt løk, men er så redd for å forårsake magesmerter til det lille nurket mitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.