Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Peugeot 307sw, noen som har? (Erfaringer)

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 19:27   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Peugeot 307sw, noen som har? (Erfaringer)

Noen som har erfaringer med disse bilene?

8285894_218343_2_1_2156l.jpg

Hvordan er komforten? Setene? Støy? Grei vinterbil? Servicekostnader?

Lurer litt på å kjøpe oss en slik en. Skal å prøve på mandag.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 19:39   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peugot 307sw, noen som har?

vet ikke om det er så mye til hjelp men i vår var mamma og kjæresten på jakt etter helt ny bil til han.

de prøvde corolla, astra, 307sw, og en del andre biler i den størrelsen.

Han havna opp med astra fordi han måtte ha bil NÅ men ville egnetlig ha 307 fordi den var best i komfort, såg stiliere ut og var veldig god å kjøre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:07   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synnes kjørekomforten i den i forhold til toyota,honda og nissan er helt ræva.
Bilen krenger i svinger. Er for myk på fjeringene.
Ikke synnes jeg det er noe god plass i den heller

Vi prøvekjørte en sånn i fjor sommer.Så vet ingen ting om det på vinterføre. Men mange her som advarte oss mot den. Den er vist ikke nå super vinterbil

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 20:10   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har den og likar den kjempegodt! Sånn konkret har eg lite å komme med, men mannen som svelgte en stor kamel i det han måtte droppe BMW-kjøp, likar den godt!

Gammel 13-10-06, 21:07   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peugeot 307sw, noen som har?

Jeg har ikke kjørt stasjonsvognutgaven av bilen, men kjørte en vanlig 307 i et år, og jeg var ikke sånn kjempefornøyd med den. Bilen er ikke så veldig stor, og kjørekomforten bare så som så. Jeg var faktisk veldig overrasket over hvor mye dårligere den var enn f.eks. Peugeot 206, som vi har.

Men folk har jo så ulike preferanser på bil og kjørekomfort, så det noen liker, kan andre ikke fordra og omvendt.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 21:52   #6
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Grunnet til at Peugeot 307 frister litt mye nå er at vi har lånt en 2006 modell 206 i en uke, det er en herlig bil! Må si jeg er spent på å prøve 307sw.

Vi må ha en bil med gode seter, lite støy, automatgir og plass til barnevogn og 2 barneseter.

Gammel 13-10-06, 21:53   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seta er gode. Vinduet i taket er flott og auke komforten syns eg og vi. Og ja, god plass til to seter og vi får faktisk vogna vår inn på tvers! Vi har forøvrig diesel.

Gammel 13-10-06, 21:57   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Vi har forøvrig diesel.

Jeg har veldig lyst på diesel. Jeg har kjørt en Berlingo med 2.0HDi motoren på langtur, og den gikk som en drøm/kule!

Men det finnes ikke brukte 307 med diesel og automat. Da må vi i tilfelle kjøpe en helt ny, og det er ikke helt aktuellt nå.

Gammel 13-10-06, 21:58   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Vi betalte 300000 blank for vår syns eg å huske. Inkludert vinterdekk og hengerfeste.

Gammel 13-10-06, 22:00   #10
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Vi betalte 300000 blank for vår syns eg å huske. Inkludert vinterdekk og hengerfeste.

Ny med diesel (2.0) og automat starter på rundt 360.000, mulig prisen blir lavere etter nyttår, men det er fortsatt litt utenfor budsjettet vårt.

Gammel 13-10-06, 22:05   #11
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Ny med diesel (2.0) og automat starter på rundt 360.000, mulig prisen blir lavere etter nyttår, men det er fortsatt litt utenfor budsjettet vårt.

Vi har ikkje automat, kan det skille 60000 altså?

Gammel 13-10-06, 23:02   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene mine har 307 sw, og det er god plass i bilen.
Min far er en stor mann på 196 cm og 110 kilo. Han sitter godt og høyt. Det er god plass i baksetet; det er plass til to barneseter og meg (og jeg er en stor dame). Jeg har god plass til bena og det er god plass til vogn eller sykkel i bagasjen. Det er litt hjulstøy, ganske mye mer enn i vår MB 180c stasjonsvogn. Kanskje det er bedre med andre dekk?
Automatgiret er godt og presist, men bilen til mine foreldre er daukjørt, så den er ingen racer.
Interiøret er prakatisk og lekkert, synes jeg.

Go for it!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-06, 22:33   #13
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Noen flere som har erfaringer? Vi er nå på aktiv biljakt!

Jeg prøvekjørte en 2003 modell 307 stasjonsvogn (ikke sw) i helgen, og den var veldig behagelig å kjøre.

Gammel 13-11-06, 17:29   #14
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Nå har vi kjøpt 307sw! Får den til helgen!

Gammel 18-09-07, 08:44   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Er dere fornøyd med bilen, HP? Søsteren min vurderer sterkt å kjøpe den, men kjenner ingen som har den og er derfor veldig i tvil.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 08:58   #16
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Peugeot 307sw, noen som har? (Erfaringer)

Gratulerer med kjøpet.
Vi har hatt 307 SW og hadde nok kommet til å hatt det ennå om ikke mannen fikk viljen sin om å kjøpe en bil med litt mer motorkraft.
Skulle vi hatt en stor nr 2 bil hadde det blitt 307 SW.
Synes det var god plass i den, smarte løsninger for oppbevaring (skuff under passasjersetet, stort hanskerom osv). Setene var også meget behagelige og store.Går fint å sitte som voksen i baksetet selv om det er 2 barneseter der også.Taket gjorde også sitt for at komforten i baksetet økte.
Var også god på vinterføre synes jeg.
Lykke til

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:04   #17
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde en 405 gtx til i fjor. Det dumme med Peugeot i følge han som reparerte den den gangen det måtte til, var at motoren var så trang at den måtte heises ut ved minste lille sak.. nesten.
Men ellers kjempefornøyd!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:41   #18
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Pastill: 405? Gammel bil.

Benzo: Vi er vedlig fornøyd med bilen, går bra og praktisk til tusen, deilig å ha rikelig plass til det vi måtte ønske å ha med. Behagelige seter som vi kan organisere slik vi selv måtte ønske (2-7), god kjørekomfort, god på vinterføre og god om sommeren også. Lavt tyngdepunkt, så den sitter bra på veien.

Konemor: Vi kjøpte den med størst motor, går som en kule - jeg har ingenting å klage på.

Gammel 18-09-07, 10:04   #19
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Takk, HP. Ordene dine skal overbringes søster, de skal ut å prøvekjøre i dag.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 16:33   #20
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Pastill: 405? Gammel bil.

Ja den var litt gammel på slutten, men ikke aldrene da jeg kjøpte den.
Men var lite tull med den. Det var poenget mitt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:17.