Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan jeg fryse kaker med glasur?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 18:24   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg fryse kaker med glasur?

Jeg har en sjokoladekake med sjokoladeglasur og melis/kokos-glasur m/konditorfarge, samt masse muffins med glasur og sukkerkuler/non-stop.

Kan disse fryses? De skal spises på onsdag.

Gammel 15-09-07, 18:29   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg fryse kaker med glasur?

Det går greit å fryse de ned, men pass på at du ikke moser muffinsene i hverandre. Da blir det mye glasur overalt.

Må du fryse de ned?
Både muffins og sjokoladekake er det mye fett i og de holder seg godt i kjøleskapet.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 18:35   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Går fint an å fryse det, men ingenting er som sjokoladekake som har stått noen dager i kjøleskapet

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:03   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det er holdbart til onsdag, tror dere?

Gammel 15-09-07, 20:04   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Så det er holdbart til onsdag, tror dere?

Ihvertfall sjokoladekaken. Muffinsene er jeg mer usikker på.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:07   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har frosset ned sjokoladekake med glasur mange ganger. Muffins også, for den saks skyld.
Glasuren på muffinsene har sprukket, og dermed ikke sett like fin ut etterpå, men de har smakt like bra. Det har ikke vært noe problem med sjokoladekaken.
Jeg ville gått for frysing framfor oppbevaring i kjøleskap såpass lenge. De må vel bli litt tørre etter 4-5 dager i kjøleskap?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:14   #7
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville frosset dem, vil de ikke bli tørre i kjøleskapet mon tro? Opptint sjokoladekake varmet i micro smaker nesten som nybakt.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:17   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg har fryst sjokoladekake med glasur, har glasuren løsnet i fryseren. Men smaken er jo den samme, da.

Gammel 15-09-07, 20:21   #9
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sjokoladekaken kan du ha i kjøleskapet til onsdag, muffinsene bør du fryse for de blir tørre.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:47   #10
Albertine
Passiv

Standard

Frys muffinsene på brett. Da blir det ikke så mye kliss.

Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 14:36   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I og med at gjestene som kommer på onsdag er mer opptatt av smaken på kaken enn om glasuren er sprukket så tror jeg at jeg ville ha fryst både kake og muffins.

Gammel 16-09-07, 17:23   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du mulighet til å ta på glasur før servering?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 19:01   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Kif foreslår jeg å enten skrape av glasuren nå og fryse muffinsen uten for å pynte på nytt ved servering, eller eventuelt bare ha ekstra glasur i bakhånd og sparkle på onsdag.

Eller bare gi blaffen - det høres ut som om gjestene ikke bryr seg så mye kanskje.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:02   #14
Albertine
Passiv

Standard

Jeg melder meg frivillig til å slikke av glasuren.

Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 22:10   #15
bitte lille my
Fullverdig medlem

bitte lille my sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
bitte lille my har et hav av muligheter foran seg
Standard

Du kan fint fryse dem ned, men bare vær litt forsiktig med glasuren.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.