Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Husleiekontrakt og depositum

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-25, 19:59   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Husleiekontrakt og depositum

Jeg har ikke leid noe bolig på over 25 år, så det er nok rimelig annerledes enn da jeg gjorde det...

21 åringen min har fått tilbud om en liten leilighet noe nærmere der hun er lærling.

Annonsen fant hun på finn.no. Der ser det ut som man kan få opprettet en leiekontrakt gjennom finn. Er dette en bedre idé enn kontrakt rett fra utleier, eller er det helt ok, uten fallgruver å få kontrakt fra utleier? Jeg vet ikke en gang om slik fortsatt skrives under med penn og papir, eller elektronisk...

Og hvordan ordnes depositum nu til dags? Regner med at man ikke møter i banken lenger... Jeg vet at den kontoen skal stå i hennes navn. Hun er kunde i dnb. Der ser det ut som utleier betaler kostnaden for å opprette kontoen. Stemmer det generellt? Men da må utkeier kanskje ha konto i dnb? Eller er jeg helt på jordet?

Jeg vil prøve å hjelpe henne å få ordnet dette så riktig og greit som mulig, da hun er forsiktig og litt redd for å gjøre ting feil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.