Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Blåfarge i stuen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-25, 16:34   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Blåfarge i stuen

Nå har jeg siden 2001 hatt hvit stue, vegger og tak med unntak av en fondvegg. Hatt mange ulike farger på den. Pr. i dag er den mintybreeze. Jeg ønsker en lignende «dushet», men kanskje i en blåtone. Også åpen for andre forslag, gulvet er mørk grått. Forslag?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-25, 22:35   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blåfarge i stuen

Se om Collected blue fra Jotun kan være noe for deg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-25, 23:01   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.jotun.com/no-no/decorati...-blue-interior

eller Linblå?

eller Pilasterblå? Skyggeblå?

Og mange fler som jeg fant her: https://lady.inspirasjonsblogg.jotun...tuns-vakreste/

det er masse fint i blått, jeg har sett litt på en vegg til stuen, selv. For vi vurderer sofa i lys cognac ... eller mannen vurderer det mest, og da har sagt at det kunne passe med blå vegg kanskje. Jeg vil ikke ha den mot kjedelig Refleksjon og litt Valmuefrø) som vi har nå. ar dett på deco blue, St.Paul og Serene blå.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-25, 00:47   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en slags petrol-farge på ene veggen. NCS-koden er S5045-B10G og vi er like fornøyd med den i dag som da vi malte den for over 10 år siden.

Gammel 18-06-25, 00:58   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen vegger i deco blue, og er superfornøyd. Men den er jo ganske mørk da. Har gul antikk på de andre veggene.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-25, 07:31   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt inntrykk er at det er mange av blåfargene som oppfører seg ulikt gjennom dagen og ut fra hvilken retning vinduer er. Du bør skaffe noen store fargeprøver og feste de på veggen og se på ulike tider i døgnet og på ulike vegger, og kanskje også i ulikt vær.

Vi har hatt skyggeblå i mange år, og var veldig fornøyd og fikk mange komplimenter. Nå har vi noe turkis som jeg ikke vet fargekoden eller navnet på.

Gammel 20-06-25, 00:29   #7
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Det gjelder vel egentlig alle farger. Det gikk med en del prøvebokser med ulike farger da jeg skulle male stua.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-25, 00:41   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg malte også store partier av veggen med ulike blåfarger da jeg bestemte meg for å male. Jeg tror den jeg endte med heter Collected blue. Den er helt nydelig! Dog er den roligere og blåere enn det jeg får opp av fargeeksempler hos Jotun og Google.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.