|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Blåfarge i stuenNå har jeg siden 2001 hatt hvit stue, vegger og tak med unntak av en fondvegg. Hatt mange ulike farger på den. Pr. i dag er den mintybreeze. Jeg ønsker en lignende «dushet», men kanskje i en blåtone. Også åpen for andre forslag, gulvet er mørk grått. Forslag?
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blåfarge i stuenSe om Collected blue fra Jotun kan være noe for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Blåfarge i stuenhttps://www.jotun.com/no-no/decorati...-blue-interior
![]() |
#4 |
Tatt på
|
![]() Sv: Blåfarge i stuenVi har en slags petrol-farge på ene veggen. NCS-koden er S5045-B10G og vi er like fornøyd med den i dag som da vi malte den for over 10 år siden.
![]() |
#5 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Blåfarge i stuenJeg har noen vegger i deco blue, og er superfornøyd. Men den er jo ganske mørk da. Har gul antikk på de andre veggene.
![]() |
#6 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blåfarge i stuenMitt inntrykk er at det er mange av blåfargene som oppfører seg ulikt gjennom dagen og ut fra hvilken retning vinduer er. Du bør skaffe noen store fargeprøver og feste de på veggen og se på ulike tider i døgnet og på ulike vegger, og kanskje også i ulikt vær.
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Blåfarge i stuenDet gjelder vel egentlig alle farger. Det gikk med en del prøvebokser med ulike farger da jeg skulle male stua.
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Blåfarge i stuenJeg malte også store partier av veggen med ulike blåfarger da jeg bestemte meg for å male. Jeg tror den jeg endte med heter Collected blue. Den er helt nydelig! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|