Hva kan man ikke formidle i tekst? (apropo at forumene er døde?)
Jeg er aktiv på et par andre plattformer og synes det er mye stas i facebookgrupper, strava og instagram. Er old fashion og var ikke fan da strava ble et sosialt media og ikke viste innlegg kronologisk i feeden. Menne ... jeg skjønner at for de som har 200 venner så er kan det være en "bedre" feed, men nei - like det itj!
Dette sammen med en tråd her om støy syntes jeg var interessant: Jeg er veldig glad i skriftlig formidling, og synes jeg kan snakke om mye. MEN jeg synes det er veldig vanskelig å formulere sensoriske inntrykk skriftlig. Muntlig så gjør man automatisk gester. "solen var så skarp!" og så skygger man seg for øynene. Man justerer volum i stemmen opp og ned etter hvordan lyden var. Man hermer etter dialekter. Man blir bedende, sint, aggresiv. Man peker. Endrer kroppsholdning etc
Alt dette synes jeg er vanskelig å formidle skriftlig. Diskusjonen som ble om støy opplevdes som om noen i tråden "hørte støyen" i hodet. Det var interessant å lese. Det som jeg opplever som lettere/bedre er mengder med informasjon. At man kan lese noen partier raskere og noen saktere. Lese flere ganger. Fakta og tall gjør seg også skriftlig.
Er det noe dere tenker kan være vanskelig å formidle?